Detta med lyckliga förhållanden....igen....

Men de kanske inte trivs med varandra heller? Eller med sig själva snarare.
Så kan det nog vara. Eller så känner man sig trygg med partnern?

Det sägs ju att både män och kvinnor blir piffiga vid skilsmässa.
Men det är väl en del av livet också, antar jag. Man åldras ju och äter en massa som man inte borde kanske.

(Trots att det är så inne att "träna")

Så kan det nog vara. Eller så känner man sig trygg med partnern?

Det sägs ju att både män och kvinnor blir piffiga vid skilsmässa.
Men det är väl en del av livet också, antar jag. Man åldras ju och äter en massa som man inte borde kanske.

(Trots att det är så inne att "träna")
De kanske blir piffiga för att de tagit sig ur en taskig relation, antagligen.

Jag önskar att jag också kunde vara sådär nöjd som så många människor är. Det är det som är poängen. Hur blir man sådär nöjd.
Man ser spänningen i och meningen med de små sakerna.
De som händer runt omkring en varje dag.
Ibland så tror jag att det handlar om förmågan att uppmärksamma dem.

Det är där i dessa små saker som de stora sakerna händer.
Som ett nytt avgörande vaccin mot någon farlig sjukdom eller en uppfinning som ger platta TV-apparater.

Jag är en av dem som anser att de flesta ger upp för tidigt och att det inte finns grönare på andra sidan. Det kan man läsa i mina inlägg.

Läs precis vad jag menade. Om båda är med på det så anser jag att det inte är ett problem. Eller om en älskar och den andra inte gör det men man ändå är överens så ser jag inte heller det som ett problem. Det är verkligen inte illa.
Att göra det utan att den andra vet om det tycker jag inte om. Det beror på att jag aldrig hade velat leva med det utan att veta.

Jag känner en som är ofrivilligt singel men den personen skulle aldrig gå tillbaka till ett förhållande som den hade då. Trots att det inte var en dålig partner alls. Kärleken tog helt enkelt slut för personen.
Då blev partnern väldigt ledsen och hade fortfarande känslor kvar. Men idag lever de båda bättre än de gjorde tillsammans, trots en ofrivilligt ensam.
Jag tycker det är märkligt med sådana kommentarer som att "folk ger upp för tidigt"
Du har ju ingen aning om hur de har det? Kan du på allvar säga att du vet så mkt om folks relationer så du kan avgöra om de ger upp för tidigt!!!!

Jag blir fortfarande fånigt lycklig när min man ler mot mig, och det efter 27 år. Han har egenheter som gör mig vansinnig (och tvärt om...), vi grälar ibland så det knakar i väggarna, vi gör massvis med saker utan varandra för båda hade dött om vi skulle gjort allt tillsammans, vi har varsitt TV-rum för vi är inte intresserade av samma program, men på kvällen när jag ligger med kinden mot hans axel vet jag att jag har haft en sabla tur i livet.

Jag tycker det är märkligt med sådana kommentarer som att "folk ger upp för tidigt"
Du har ju ingen aning om hur de har det? Kan du på allvar säga att du vet så mkt om folks relationer så du kan avgöra om de ger upp för tidigt!!!!
Och till och med om man visste "allt" om andras relationer, så är det där med "ge upp för tidigt" en underlig tanke. Som om det fanns en plikt att hålla ihop. Jag lutar snarare åt att folk håller liv i dödfödda relationer på tok för länge för sitt eget bästa. Jag tycker man ser många förhållanden som ser trista ut för de inblandade.

En nyfiken fråga hur du menar?
Menar du att de har slutat fixa med sitt utseende och då förstår du inte att partnern är attraherad?
Fast partnern kanske är attraherad av det icke-fixade utseendet?
Eller tolkar jag dig fel nu?
Jag menar det jag ser. Inte vad folk tänker.

Klart att du har rätt. Man kan ju attraheras av att någon missköter sin kropp och inte bryr sig.

Jag menar att det finns de som inte attraheras av det och successivt tappar intresse för partnern.

Inte riktigt så, menade jag.

Jag utgick nog mest från normen, reklamen, bilden av attraktion.

Givetvis finns det mycket annat att attraheras av.
:)

Plus att inte alla attraheras av idealbilden. Idealbilden av en man i min ålder skulle inte få mig att falla. Jag vill ha lite mer hull och andra saker som inte syns i film och tidningar.

Kort sagt är det väldigt individuellt vad som attraherar. *Bra sex t.ex. Hellre ha sex med halvfet plufs som känner min kropp och får mig halvt galen än trist sex med en modellsnygg. :D

Och till och med om man visste "allt" om andras relationer, så är det där med "ge upp för tidigt" en underlig tanke. Som om det fanns en plikt att hålla ihop. Jag lutar snarare åt att folk håller liv i dödfödda relationer på tok för länge för sitt eget bästa. Jag tycker man ser många förhållanden som ser trista ut för de inblandade.

Jag tror man skall vara väldigt försiktig med att döma någon.

För tidigt för någon kan vara försent för någon annan.

Jag menar det jag ser. Inte vad folk tänker.

Klart att du har rätt. Man kan ju attraheras av att någon missköter sin kropp och inte bryr sig.

Jag menar att det finns de som inte attraheras av det och successivt tappar intresse för partnern.
Och det kokar ihop till att det inte finns någon norm som alla lever i.

Attraktionen finns inte PGA att någon "missköter" kroppen utan fastän. (och vad är "missköter")

Vore det så att man bara attraherades av perfektion skulle min halvfeta varelse med bara ett bröst vara komplett och total ointressant. Så är det inte.

Nu är det dags för min umgängeskrets att livskrisa igen, inkl mig själv. Vi tycker att vi inte är lyckliga och att vi vill få ut så mycket mer i livet än vad vi får.

Och än en gång kommer diskussionerna om partners upp. Folk är missnöjda, tvivlar, vet inte om det är rätt, tänker kanske lite för mycket osv. Sen är det någon som ser någon perfekt romantisk film med någon dundervacker kvinna såsom Jennifer Aniston och så är ju självklart deras eget förhållande så enormt tråkigt i jämförelse, tillika de själva.

Men finns de där roliga, stabila och underbart kära förhållandena i verkliga livet? Är det någon som faktiskt har upplevt att allting är sådär perfekt efter 10-20 år tillsammans? Inga fel, bara perfekthet? Är folk kära så det pirrar efter 10 år? Ingen av oss i min umgängeskrets har fått uppleva det i alla fall. Finns det sådana förhållanden som är perfekta livet igenom?

Det är underbart att vi kommit så långt i vår utveckling som människor att vi inte godtar och stannar i förhållanden som inte ger det vi vill att de ska ge. Min farmor är ju ett skräckexempel på en människa som gifte sig för att hon var gravid, levde med samma man resten av livet och bet ihop för barnens och normernas skull. Idag har vi ju det mycket lättare att gå ifrån sådana situationer. Men har vi istället orimliga krav på hur livet och hur förhållanden ska se ut och fungera?

Mina föräldrar har det så! Dom har varit gifta i 26år och var ett par 9 år innan det... :)
Visst har dom lite tjaffs och så men renoverar, busar och åker på spa i en härlig blandning! Det är ju nu som dom verkligen kan njuta ihop efter att ha arbetat ihop en riktigt god ekonomi och vi "barn" är utflugna. Dom träffades när dom var 17 respektive 20 år! :love:

Och det kokar ihop till att det inte finns någon norm som alla lever i.

Attraktionen finns inte PGA att någon "missköter" kroppen utan fastän. (och vad är "missköter")

Vore det så att man bara attraherades av perfektion skulle min halvfeta varelse med bara ett bröst vara komplett och total ointressant. Så är det inte.
Med missköter menar jag att man inte åtminstone försöker äta någorlunda rätt eller röra på sig iaf lite grand.

Missförstå mig rätt; jag menar inte att alla måste se ut som Agneta Sjödin för att "ta hand om sig", eller motsvarande man i den åldern.

En bilring eller tappat hår eller avsaknad av ett bröst eller ett ben är inte det jag menar.

Med missköter menar jag att man inte åtminstone försöker äta någorlunda rätt eller röra på sig iaf lite grand.
Återigen. De är inte sånt sm avgör.
En man kan för min del leva på pizza och inte ha tagit ett enda steg i ett löpspår men ändå vara högst attraktiv. för mig handlar det mer om hull. Sladdrigt hull är inte sexigt i mina ögon. Och smala män finns i alla möjliga varianter. En hel hög smala i min omgivning varken tränar på gym eller springer och äter en hel del godis.
För min del är hjärnan en av de sexigaste delarna på en man.

Vi lever i olika kontexter du och jag. Med olika preferenser.
det är väl en himla tur. :D annars skulle jag inte ha en chans.

• Gilla
Reactions: rtf

Liknande trådar

Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i... 13 14 15
Svar
287
· Visningar
38 835
Senast: monster1
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Behöver nog mest skriva av mig lite. Jag upplever mig väldigt sällan nöjd och tillfreds med livet. Just nu har jag hamnat i en riktig...
Svar
14
· Visningar
4 427
Senast: starcraft
·
Relationer Jag har alltid haft väldigt svårt för att få känslor för män. Eller har alltid varit kräsen och för någon med mitt yttre haft orimligt... 2 3
Svar
46
· Visningar
22 951
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 231
Senast: Meggan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka