Sv: Detta jäkla väder...
Läste precis DMIs 30 dygns prognos för december (brukar stämma väldigt bra här nere) och det ser inte kul ut, skall tydligen fortsätta med samma skit vi haft sista veckorna regn, blåst och vissa nätter med nattfrost men övervägande mellan 1-3 plussgrader, finns nog inget värre väder att stå ut med, efter den regniga sommaren hade äntligen hagarna torkat upp med det torra vädret i början på november, skyfallen ihop med stormen i förra veckan har förvandlat allt till blötmark igen har tom en sjö i en av vinterhagarna jag aldrig haft mer än vid extrem snösmältning. En månads regn och rusk till och allt kommer att vara sörja skall vi slå vad om att det sen smäller till och fryser till rejält så att hagarna blir katastrof. Anar att denna vinter inte blir kul, varför kunde de inte vända ner och bli kallt och tjäle när det äntligen var torrt och bra i hagarna. Funderade faktiskt så sent som idag på att jag skulle spärra av nedre delarna av vinterhagarna som ligger lågt och nu börjar förvandlas till sörja och köra över dem med ringvält så att de låg plana till när det blev hårt men om det skall hålla på så här en hel månad till lär de ju hinna förstöra de fina delarna av vinterhagarna så blir ju ingen höjdare då. Sommarhagarna som ligger fina nu har alla svackor och i dem står sjöar vilket kommer förvandlas till fina isbanor om det inte sjunker undan innan vilket ju inte ser ut att göra om det skall regna en månad till. Får nog satsa på att redan nu medans det går att få ner stolpar helt enkelt stängsla bort svackorna. Jag är i alla fall evigt tacksam att vi har ridhus hemma hade man dessutom behövt rida ute varje dag i detta skitväder hade man nog lagt ner direkt.