Jättesnabb googling visar en lösning som jag misstänker tekniskt är som deras.Jag hade forskat lite i vad jag tror kallas microcement, som går att smeta på över vanligt kakel. Å andra sidan ser det kanske ut som om badrummet vore i läge för nya fuktskydd ändå, om man ändå gör vid det, så att det uppfyller dagens krav.
Finns jättesnygga glasväggar som går att beställa efter snedtak och också snygga duschlösningar som går att sätta "på snedtaket". Har vänner som gjort ett supersnyggt badrum med snedtak, hur läckert som helst med infällda rör och takdusch.
Deras har helt annan design dock och snyggare fäste, men liknande utformning med en "halv" duschvägg som inte är en dörr (så har vi i vårt badrum också, avskyr de där skjutdörrarna.) Deras halvvägg går också att skjuta inåt, för att få en öppnare känsla när man inte duschar. Med bra fall till golvbrunn så funkar det ju att göra så utan att behöva stänga igen helt.
I deras badrum har de också en sådan där golvbrunn som jag kallar "spa-golvbrunn" och som är en ränna längst in mot väggen. Sparar plats och är snyggare, samt slipper man stå på golvbrunnen och duscha. Inte överallt det funkar dock, vi ville ha sådan i vårt badrum men det gick inte pga hur väggen bakom såg ut, vad som fanns där osv.