Sv: Detta agg mot blandraser?
Var har jag skrivit att jag försvarar avel på sjuka raser/extrem avel som gör hundarna sjuka?
Jag har bara frågat efter mål med blandrasaveln, något jag tycker man ska ha med all avel, renrasig eller ej. Likaså ska hälsan sättas i första rummet imo.
Vad har en pekingneseuppfödare för mål då ? Att trycka ihop en nos o få så korta ben som möjligt på en hund som man inte ens ser vad som är fram o bak på ?
Narcissa.....jag håller fullständigt med dig i allt. Det som får mig att se rött är de sk seriösa hunduppfödare som medvetet avlar på hemska defekter så djuren inte kan leva normalt. Sen kommer det små viktigpettrar på buke och pratar om saker dom inte ens vet vad det handlar om...för en blandras ÄR fel....whatever.....
..och jag köper 100 ggr mer en rätt avlad blandras än en t ex felavlad schäfer, mops, fralla, bulldog, nakenhund, basset osv osv....renrasuppfödare av redan defekta raser kastar jag i soptunnan, hela jäkla bunten....
...dom uppfödare som inte håller på med sånt vet det och behöver inte försvara sin ras....andras åsikter orkar jag inte höra längre....ursäkter för varför man fortsäter......för att föra aveln framåt....ja, tjena
that's my 10 points in this discussion![]()
Var har jag skrivit att jag försvarar avel på sjuka raser/extrem avel som gör hundarna sjuka?
Jag har bara frågat efter mål med blandrasaveln, något jag tycker man ska ha med all avel, renrasig eller ej. Likaså ska hälsan sättas i första rummet imo.