Det vart... två streck...

Lady_Morgaine

Trådstartare
Efter förra månadens kräksjuka så var det fram med äl-testet igen, nytt försök!
Eftersom jag varit skengravid nu flera gånger så vågade jag inte lita på några "tecken", ville heller inte bli för hoppfull och så är det inget...
Hade också en jobbig "tvångstanke" om att om jag räknade ut när jag skulle få barn om jag nu är gravid, då skulle det inte bli något. Jag fick inte räkna ut det innan testet alltså... jättejobbigt var det! :D Men jag lyckades faktiskt hålla mig(inte för att jag på allvar tror att det skulle ha påverkat resultatet, men...;) )
Idag ska jag ha mens så i morsse smög jag upp vid 5 å testade... syntes inget...inget.... så hade 5 minuter gått och jag tog en sista titt innan jag skulle kasta testet och försöka att inte bli så besviken. Det var ju trots allt första försöksmånaden. Å, då är det där!! det andra strecket!!

Jag ska testa om 2 dagar igen, för jag är inte säker på att jag törs tro på det... men... jag tror ändå att det börjar landa - det blir bäbis!!! :o:eek::D :bump: ....eller:confused:
 
Sv: Det vart... två streck...

åh, vad kul!! grattis.. :) :banana:

jag testade mej själv 2ggr förra veckan o fick +, men nu när jag stod o diskade fick jag för mej att jag måste kolla igen... :smirk:
så ska bara sätta på mej lite kläder o åka till apoteket,
vet att det nog kanske inte behövs men åh, jag kan fortfarande inte tro det....
 
Sv: Det vart... två streck...

TACK!!

Sånt skrattade jag åt förut! "Har man testat så har man.. då är det ju klart?"

Nu förstår jag känslan.. :smirk: "Hm.. var det inte ett lite ljust streck? ...anske var det ett fabrikationsfel i alla fall?:eek:"
Fast det är väl lite som första testet.. jag var tvungen att testa fort! Annas ksanske det gått över tills imorgon..??

Grattis till dig!!
 
Sv: Det vart... två streck...

Grattis !!
Jag testade med ett sånt clear blue digitaltest som har 5 'refillstickor', och jag hann knappt kissa på den förrän det visade plus - så för att vara på SÄKRA sidan åkte jag och köpte ett annat märke på test (med blå streck) och testade så att det också gav plus :) Först DÅ trodde jag på det. Underbart är det !! Grattis igen !!
 
Sv: Det vart... två streck...

Grattis!
första gradiviteten så trodde inte jag heller på första plusset utan av någon inte särskilt logisk anledning så ville jag promt testa hoss bm inan jag trodde på det :angel:
 
Sv: Det vart... två streck...

jag testade mej igen idag o det visade ett starkt plus... men, jag undrar ändå om det är sant?!??! haha
 
Sv: Det vart... två streck...

Hi hi... ja, det är nog fortfarande så ;) !

För min del har det nu sjunkit in så egentligen behöver jag inte testet imorgon.. men, jag har det ju ändå hemma så.

Anledningen till att jag var så tveksam är ju mina skengraviditeter - de har känts precis som nu så jag försökte liksom ställa in mig på att det inte var "på riktigt" nu heller. Sen när det inte syntes på en gång på stickan så började jag ju verkligen förbereda mig på att försöka igen och "det kan ta tid sånt här.." åsså... vart det plötsligt ett streck till.. sådär i sista minuten..?

Gick in till sambon som skulle upp och jobba och var jättetrött och sa "duu....."
"mm...."
"jo... jag gjorde just ett litet test..."
"mhm...."
"det.... var lixom positivt, tror jag...?"

Då var han plötsligt jättevaken! :D
Fast sedan behöver han alltid sova på saker två nätter innan det kommer någon reaktion, så jag väntar mig reaktion imorgon bitti först.. :D
Men efter mina skengraviditeter så vart det ju inte någon chock i alla fall. Värst var väl den när jag var helt säker, fanns inga tvivel på att jag inte skulle vara gravid. Höll nästan på att berätta för föräldrarna innan jag besökte BM för gravtest - kunde ju lika gärna göra det där så vi kunde boka tid för inskrivning på en gång ju... mensen var ca 1,5 vecka sen. Åsså var testet negativt och jag kunde bara inte fatta det? :confused:

Men nu så.. å vad roligt et är!!! :bump:
 
Sv: Det vart... två streck...

Grattis vad kul! :bump: Har du räknat ut nu då när det förväntas bli?;)

Jag förstår att man måste testa femtioelva gånger.. Man KAN ju ha sett fel fem gånger. Eller? :D

Jag har inga planer på barn än, vill helst hinna med lite först men har på grund av preventivmedelsbyte gått oskyddad i två månader och nu har jag tappat koll på när jag hade mens sist och så. När brösten började ömma som de inte brukar + några andra tecken dök upp ställde jag in mig på att vara gravid, eller funderade på hur det skulle vara och hur livet kommer förändras. Upptäckte att jag kommer bli ledsen som inte kan ta hem min häst till våren som planerat, men ptjaa.. det kanske är kul med barn..?

Så igår natt när jag jobbade kände jag en kort stund "mensvärk" och jag kände ett hugg av besvikelse. :eek: Jag vill fanimej ha barn. :crazy::eek:

MEN, det får nog vänta.
 
Sv: Det vart... två streck...

Haha PRECIS sån är min sambo :D Och jag som alltid vill ha reaktioner direkt :rofl:


Ja... och om två dagar, då har väl jag målat om i nuvarande "kontor/gästrum", tittat ut sängar, skötbord, barnvagnar och sitter och bläddrar i kataloger med mammakläder :rofl:

Då tittar väl han plötsligt upp och säger "Vad sa du här om morgonen sa du????:eek:" :rofl:
 
Sv: Det vart... två streck...

Åh, GRATTIS min vän!
Jag vet hur mycket du har längtat!

Är verkligen glad för din skull!
 
Sv: Det vart... två streck...

Mensvärk HAR man ju när man är gravid också ;) speciellt i början... så har inte mensen börjat så ... :angel:
 
Sv: Det vart... två streck...

Å vad roligt!! Vet du vad det blir?? Tja.. förutom att det förhoppningsvis blir ett barn då.... ;) ?
 
Sv: Det vart... två streck...

Ja förhoppningsvis blir det ett barn ja :rofl:

Nej v8i vet inte vad det är för kön, du vet, apparaten här på MVC är från stenåldern eller ngt. Nästan så man får veva igång den :rofl:
 

Liknande trådar

Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 383
Senast: skuggi
·
Hästhantering Hej hej alla häst människor där ute! Jag köpte mig en islänning för fyra veckor sen (12 år gammal). Innan jag fick hem honom så va...
Svar
11
· Visningar
2 225
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 175
F
Övr. Barn Jag och sambon är ju precis i starten av att försöka bli gravida och eftersom jag inte riktigt har koll på min kropp har jag ett par...
2
Svar
20
· Visningar
4 393
Senast: Freyja_bus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • E-coli hund
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp