Sv: Det värsta jag varit med om...
Usch vad hemskt! En hund som flyger på andra hundar ska man inte ha lös om man bor nära en väg där andra människor promenerar! Det är respektlöst mot andra människor (och hundar). Ska man ha den lös så kan man ha staket runt tomten isåfall, tycker jag!
Har själv varit med om nästan samma sak fast då hann inte hundarna gå till anfall men jag blev nog så rädd ändå.
Jag har stor respekt för större hundar då jag blivit biten ordentligt av en schäfer när jag var yngre.
Var ute & promenerade med min Border collie som jag hade i koppel & då kommer det utrusande 2 stora blandraser (troligtvis mellan schäfer/rottis) från en gård, ena ställer sig rakt framför oss & blottar tänderna & den andra står lite snett bakom & gör detsamma.
Kroppsspråket säger: "Rör ni er det minsta lilla så smäller det!"
Så jag står helt stilla (typ paralyserad), min lilla (i jämförelse) hund trycker sig mot mig för att få skydd. Tillslut kommer hundarnas ägare ut & kallar hundarna till sig. Som tur är lyder dom.
Jag fortsätter gå & då släpper allt & jag börjar storgråta....
så jävla rädd jag var!! Tänk vad som kunde ha hänt...
Hade aldrig klarat av att få bort 2 stora hundar från min "lilla" hund & tänk om de även attakerat mig?!
Nä, jag tycker det är oansvarigt att ha sådana hundar lösa utan uppsikt!