Sv: Det var ingen ponny
Men frågan kvarstår om man lägger in en kategori E, vart man än lägger in den, på ponny eller storhästtävling. Finns intresset?
Låt oss säga att förbundet inför en kategori E som största ponnykategorin på ponnytävlingar. Är det ok att pracka på arrangörern för ponnytävlingar ännu mer jobb? Ännu mer jobb för de ideella funktionärerna i och med mer starter som tar mer tid av dagen i anspråk. Mer starter som sliter mer på hinder, underlag mm.
Och vad gör man sedan med de hästar som är preciiiis för stora för att vara med i kategori E?
Vad jag menar är att de som så gärna vill ha en kategori E, varför slår de sig inte ihop och får igenom förslaget och sedan tar DE på sig jobbet att vara funktionärer så att kategori E får tävlingar att delta på?
Jag är en sådan där ideell krake som jobbat som värst ideellt heltid efter mitt vanliga jobb. För det mesta kan jag säga att jag inte ville prackas på en enda minut mer av ideellt arbete, jag hade mer än nog!
Och av att döma när det gäller tävling så säger fler ideella hästmänniskor likadant!
Tex så är ju bortlottning nu ett problem för många, det pga att det inte anordnas tillräckligt många tävlingar.
En av de klubbar jag är medlem i (är medlem i två st, båda anordnar flera tävlingar/år) funderar på att införa obligatorisk ideellt arbete för alla medlemmar, det eller att betala en rejäl summa för att slippa.
Sådant är i mina ögon så vanligt och ett tecken på att nej, de ideella vill inte har mer jobb!