Det var ingen ponny

Sv: Det var ingen ponny

Nja, anledningen till höga priser på stora hästar tror jag mest är en modenyck, en gång i tiden skulle varenda jäkel ha v-jeans och storblommiga tapeter också ;)

Det ser ju rakt löjligt ut när en liten späd flicka på 45 kg sitter och rider på en häst på över 170.... nästan så att man tror att dom kompenserar för något.

Nä, skämt åsido så ser i vart fall jag ingen strikt logisk anledning till att köpa jättehästarna - dom håller sämre, är inte lika vändbara, dom äter som elefanter (vilket leder till onödigt dyr uppstallning), kräver större boxar ("vanliga" 8-9 kvm är ju olagligt idag för dessa hästar) och dom är inget roliga att sko.

Håller med att det gått inflation i stora hästar. Jag hade också V-jeans och var jättestolt över dom och sedan ett halvblod på 172 cm men med lååånga ben och ganska lätt i modellen. Absolut inget hus att baxa runt på. Men nu har jag blivit klok och förståndig och ska köpa en liten ridhäst som juniorhäst åt min dotter. En pålle på 157-158 cm är perfekt för henne att börja med...och den ska jag också rida på. :laugh:

Sen kan ju en liten häst kännas stor och vice versa....

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Ridsports gästkrönikör Sigrid Bergåkra förklarar varför hon nu ger sig in i ännu en säsong av TV4-programmet "Bonde söker fru", åtta år...
Svar
0
· Visningar
121
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter "Alla vill bli bättre, men förvånansvärt många vill ändå göra som de alltid har gjort." Så skriver Ridsports webbchef Lina Nydahl i den...
Svar
0
· Visningar
226
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen har Smålands Ridsportförbund anordnat distriktsmästerskap i hoppning för ponny, där Småland men även Öland ingick. Milwa...
Svar
0
· Visningar
44
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Är det dags att våra ridsportmedier börjar lyfta fram det positiva i vår sport och rapportera om tävlingar och göra hemma-hos-reportage...
Svar
0
· Visningar
87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama