Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan du inte använda att en slang och "slanga" ut vattnet. Det funkar bara om urringningen är under vattenytan. Det borde vara enklare.Packa hönät. Ska göras varenda dag, till två hästar och måste slita loss av löshöet uppe på loftet... Har inte så många nät jag kan packa för mer än ett dygn i taget heller Byta vattnet i Thermobaren mitt i vintern är inte heller någon höjdare, den går ju inte att flytta på så man måste ösa, och sen torka ur den med stelfrusna, blöta fingrar. Men det är inte långtråkigt på samma sätt.
Jag håller också med om att fixa med staket osv kan bli rätt långtråkigt efter ett par timmar.
Nu lät det som att jag hatar alla stallsysslor men det gör jag ju verkligen inte! Men i jämförelse med vad man kan använda tiden i stallet till...
Putta rundbal vid ishalka för hand för att traktorn är paj.
Fast det finns en sak som är värre, och det är att skotta bort samma rundbal för att den börjat jäsa/mögla, och traktorn är paj.
Vårvintern är fin på alla sätt och vis utom just kombinationen 10 plusgrader och ishalka...
Jag tycker det värsta är när det är lördag morgon, man vill sova, men nä, hästarna ska ha mat! Upp i ruskväder med snålblåst och regn. Huuu...
Där har vi något som får mig att slå avigt i ren vansinnighet, när man har krånglat runt för att hämta en storbal, fått skiten på plats för att sedan upptäcka att den bara var skräp, hur nog man än var vid hämtningen. Ni vet när Kalle Anka blir skogstokig...så ser jag ut då!
Och då, på vägen upp till stallet så möter man någon som hurtigt är ute och går med stavar. Då är man så sugen på att vråla: -Men gå hem och lägg dig eller fodra när du ändå är uppe!
Är er traktor ofta paj?Putta rundbal vid ishalka för hand för att traktorn är paj.
Fast det finns en sak som är värre, och det är att skotta bort samma rundbal för att den börjat jäsa/mögla, och traktorn är paj.
Vårvintern är fin på alla sätt och vis utom just kombinationen 10 plusgrader och ishalka...