Nu blir det här mitt första inlägg på Buke, lite märkligt kanske men så får det bli. Hoppas det är okej att skriva i en så gammal tråd, kan bara inte hålla mig.
@OutOfService Har läst hela tråden nu, och är lika tagen som efter en gripande film eller TV-serie - fast vetskapen om att det är på riktigt gör det än mer mäktigt att läsa! Det var synnerligen en bergochdalbana - just när man trodde att ljuset skymtade i tunneln så rasade himlen ner än en gång. Om det inte är livet i ett nötskal ibland så vet jag inte vad...
Ibland var det nära till tårar. Ville bara säga "Men hjärtat, vad du får utstå..." och ge dig en kram. Det var fint att se att andra kände samma sak - att man kan bry sig så mycket om en främling på internet!
Låg även en igenkänningsfaktor i det hela; för mig var det 2014 som var Djävulsåret. Fick först en märklig föraning om att pappas tid var uträknad och gick omkring med en underlig, tom känsla - fram till han faktiskt dog några månader senare, helt plötsligt. Så på en natt förlorade jag den viktigaste personen i mitt liv (pappa) och mitt enda hem (bott där så länge jag kan minnas och bodde fortfarande hemma då). Det bara fortsatte efter det, med en rad dödsfall efter varandra samtidigt som jag försökte hantera huset som behövde tömmas, begravning som skulle planeras, ny boendesituation som måste lösas... Ja, det tog liksom aldrig slut. Har väl fortfarande inte löst sig helt, men huset är sålt och jag börjar få lite rätsida på livet.
Hoppas att du nu efter en tid har hunnit smälta de trauman du gick igenom 2013! Och att livet är snällare mot dig nuförtiden, det förtjänar du verkligen så stark som du har varit genom allt
Såg att du nu ska bli sambo, hoppas det är en fin människa och att ni får det underbart tillsammans
Ja, det var väl det jag ville ha sagt egentligen... Tack för att du delade med dig av ditt liv; du ska ha en eloge för din styrka genom allt, och - viktigast av allt - hoppas att du är på andra sidan helvetet nu och att du känner dig lycklig!