Det sjukaste jag varit med om...

jis

Trådstartare
Jag måste bara skriva av mig för jag vet inte vad jag ska ta mig till!

Jag la ut en annons om medryttare för några dagar sedan.

Fick svar av en medelålders kvinna som var intresserad.
Hon skrev inte mycket om sig själv utan ville att jag skulle fråga om det jag ville veta.
Jag svarade med lite frågor.

Jag är ganska nyfiken av mig så jag tänkte att jag skulle leta upp henne på Facebook, mest för att få ett ansikte på henne. Hittade inget.
Så jag googlade henne.

Det jag hittade på google är helt sjukt!
Denna kvinna är efterlyst av en djurrättsorganisation för att hon lever av att utge sig för att vilja ta hand om andras djur och spelar sedan in djurporr som hon säljer.
Detta är alltså det hon lever på och tjänar pengar på!

Jag tänkte först att det kanske är någon annan med samma namn, men när jag kollar upp det så finns det bara 3 personer med detta namnet i Sverige och bara en som bor här och är i hennes ålder. Så det måste ju vara hon.
Jag kontaktade djurrättsorganisationen och de bekräftar att det är hon. De försöker sätta dit henne men hon flyttar runt och kommer alltid undan.

Jag är så sjukt äcklad och börjar nästan gråta när jag tänker på vad som skulle kunnat hända mina hästar om jag inte googlat henne!
Då kanske hon hade blivit medryttare och utnyttjat mina hästar på detta vidriga sätt och jag kanske aldrig hade fått veta!

Jag är också orolig eftersom jag skrev mina kontaktuppgifter i mejlet när jag svarade henne så hon vet ju precis vart jag bor! Tänk om hon kommer hit när jag inte är hemma?
Jag ska informera alla grannar och be dem hålla koll!

Någon som varit med om något liknande?

Jag vill även uppmana alla att vara försiktiga när ni säljer/lånar ut hästar!
Googla folk och försök ta reda på så mycket som möjligt om dem innan ni låter dem komma nära era djur!

Det känns så sjukt att inte kunna förhindra henne från att söka upp andras djur, men jag kan iaf varna alla här. Var uppmärksamma!
 
Jag förstår att du vill varna andra, men låt djurrättsorganisationen ta detta. Nu är risken att hon flyr igen, om hon ser denna tråden. De har letat efter henne i flera år för att kunna ta henne till domstol.

Personen i fråga föder även upp hundar för att användas i sexuellt syfte.
 
Jag förstår att du vill varna andra, men låt djurrättsorganisationen ta detta. Nu är risken att hon flyr igen, om hon ser denna tråden. De har letat efter henne i flera år för att kunna ta henne till domstol.

Personen i fråga föder även upp hundar för att användas i sexuellt syfte.

Om nu TS hittar henne på en enkel googling så låter det ju mer som om djurrättsorganisationen gör ett MYCKET dåligt jobb "att hitta henne" ...
 
Om nu TS hittar henne på en enkel googling så låter det ju mer som om djurrättsorganisationen gör ett MYCKET dåligt jobb "att hitta henne" ...

De vet vem hon är men har svårt att ha koll på henne när hon flyttar runt. Det är tydligen svårt att hitta bevis för att kunna sätta dit henne.
Jag förstår att du vill varna andra, men låt djurrättsorganisationen ta detta. Nu är risken att hon flyr igen, om hon ser denna tråden. De har letat efter henne i flera år för att kunna ta henne till domstol.

Personen i fråga föder även upp hundar för att användas i sexuellt syfte.

Jag förstår hur du tänker men jag känner att jag måste varna andra och be dem vara uppmärksamma om hon skulle kontakta dem!
Vet man inte att hon finns så är det nog lätt att missa och ovetandes låta henne ta hand om ens djur.

Jag är så glad att jag googlade henne, hade jag inte gjort det så hade jag varit helt ovetandes och mina djur hade med stor sannolikhet råkat illa ut.
Jag hade aldrig i min vildaste fantasi trott att en sån här vidrig människa skulle svara på annonsen.
 
Inte säkert att hon bor där hon är skriven.

Nej så är det nog. Djurrättsorganisationen försöker få kontakt med henne men lyckas inte. De bad mig försöka fiska efter uppgifter nu när jag har kontakt med henne men jag mår så dåligt bara jag tänker på det så jag vet inte om jag vågar skriva något mer till henne.
 
Men vänta lite nu, en djurrättsorganisation har väl inte rätt eller möjlighet att "haffa" personer, vad menar du att de skulle göra i så fall?

Oberoende av hur vidrigt man tycker detta är så framgår det väl rätt tydligt att man INTE har bevis så man kan lämna över detta till polisen? Alltså verkar det vara betydlit större cjhans att polisen tar upp en anmälan från kvinnan om förtal än en anmälan från djurrättsorganisationen om brott mot djurskyddslagen eller vad det nu kan vara för lag som är tillämplig.
 
Men vänta lite nu, en djurrättsorganisation har väl inte rätt eller möjlighet att "haffa" personer, vad menar du att de skulle göra i så fall?

Jag har ingen aning om vad sådana organisationer gör, men TS skriver ju att de vill ha tag på tanten och då är det väl läge att passa på nu när hon är "aktiv".
 
Bestäm träff med henne, så att dom kan komma dit och haffa henne då.
Delvis KL;
Som Shetlandskusk redan antytt är det många som läser på Bukefalos, och det är inte omöjligt att just personen ifråga läser den här tråden - kanske till och med sannolikt. Att öppet skriva här om att fiska efter uppgifter, eller att bestämma möte, blir då meningslöst eller direkt kontraproduktivt. Diskuterar man den här typen av händelser eller företeelser, eller andra misstänkta brott, på öppna internetforum behöver man komma ihåg att det är exakt som att diskutera det öppet på fikarasten med personen sittande vid samma bord.
 
Jag kommer inte bestämma träff med henne för jag vill inte visa henne var jag bor, var jag har mina hästar och låta henne se dem. Så det är uteslutet!

Jag förstår att det kan verka kontraproduktivt att diskutera det här men jag tror ändå att det bästa jag kan göra av situationen är att berätta så att andra blir mer uppmärksamma och kan undvika henne och andra sjuka människor.
 
Om nu TS hittar henne på en enkel googling så låter det ju mer som om djurrättsorganisationen gör ett MYCKET dåligt jobb "att hitta henne" ...
De vet särkert var hon rent fysiskt befinner sig men att "sätta dit" henne är en helt annan sak. Här går ju det svenska rättssystemet in.
 
Jag måste bara skriva av mig för jag vet inte vad jag ska ta mig till!

Jag la ut en annons om medryttare för några dagar sedan.

Fick svar av en medelålders kvinna som var intresserad.
Hon skrev inte mycket om sig själv utan ville att jag skulle fråga om det jag ville veta.
Jag svarade med lite frågor.

Jag är ganska nyfiken av mig så jag tänkte att jag skulle leta upp henne på Facebook, mest för att få ett ansikte på henne. Hittade inget.
Så jag googlade henne.

Det jag hittade på google är helt sjukt!
Denna kvinna är efterlyst av en djurrättsorganisation för att hon lever av att utge sig för att vilja ta hand om andras djur och spelar sedan in djurporr som hon säljer.
Detta är alltså det hon lever på och tjänar pengar på!

Jag tänkte först att det kanske är någon annan med samma namn, men när jag kollar upp det så finns det bara 3 personer med detta namnet i Sverige och bara en som bor här och är i hennes ålder. Så det måste ju vara hon.
Jag kontaktade djurrättsorganisationen och de bekräftar att det är hon. De försöker sätta dit henne men hon flyttar runt och kommer alltid undan.

Jag är så sjukt äcklad och börjar nästan gråta när jag tänker på vad som skulle kunnat hända mina hästar om jag inte googlat henne!
Då kanske hon hade blivit medryttare och utnyttjat mina hästar på detta vidriga sätt och jag kanske aldrig hade fått veta!

Jag är också orolig eftersom jag skrev mina kontaktuppgifter i mejlet när jag svarade henne så hon vet ju precis vart jag bor! Tänk om hon kommer hit när jag inte är hemma?
Jag ska informera alla grannar och be dem hålla koll!

Någon som varit med om något liknande?

Jag vill även uppmana alla att vara försiktiga när ni säljer/lånar ut hästar!
Googla folk och försök ta reda på så mycket som möjligt om dem innan ni låter dem komma nära era djur!

Det känns så sjukt att inte kunna förhindra henne från att söka upp andras djur, men jag kan iaf varna alla här. Var uppmärksamma!

Det är bra att du skriver om det här och sprider det så mycket du kan, men mer kan du inte göra. Brottsliga handlingar är polisärenden.
Jag har också varit med om en märklig situation när jag skulle låna ut min häst på foder. En kvinna ringde och var intresserad. Hon lät väldigt trevlig i telefon och verkade var just en person jag letade efter. Hon bodde dock ca 25 mil från mig. Hon kunde dock inte komma och titta och bekanta sig på en vecka men jag så att det var ok. Efter en vecka ringde jag och frågade vilken tid hon skulle komma men då tyckte hon att hon inte behövde titta på hästen utan jag kunde bara köra upp den till henne. (Jag hade erbjudit mig i annonsen att ombesörja transport). Jag fick genast en konstig känsla i magen. Jag förklarade då att så fungerar det inte. JAG vill träffa henne innan jag sätter min häst hos henne. Jaha, sa hon bara och tryckte av min från telefonen! Där stod jag och glodde på mobilen och kände en märklig känsla av att denna person inte alls var den hon utgett sig för vid första samtalet. Precis som du fick jag nästan panik när jag tänkte på vad som kunde ha hänt om jag kört dit med hästen. Jag kan tillägga att jag blev extremt noga i valet av fodervärd och hittade en kanonfamilj ett på mil härifrån.
 
?????

Ursäkta mej men det TS mfl skriver om låter i mina öron som påhittat.
Aldrig hört på maken att det skulle finnas någon människa i sverige som håller på med sånt och det inte stått om det i någon tidning eller talats om på nyheterna.

?????
 
?????

Ursäkta mej men det TS mfl skriver om låter i mina öron som påhittat.
Aldrig hört på maken att det skulle finnas någon människa i sverige som håller på med sånt och det inte stått om det i någon tidning eller talats om på nyheterna.

?????
Det är inte påhittat.
 
?????

Ursäkta mej men det TS mfl skriver om låter i mina öron som påhittat.
Aldrig hört på maken att det skulle finnas någon människa i sverige som håller på med sånt och det inte stått om det i någon tidning eller talats om på nyheterna.

?????
Varför skulle det vara påhittat ? Det händer ju regelbundet och skrivs spaltmetrar i media om sånt sen många år ????

Däremot undrar man om nyttan på sociala media att sprida sånt då det inte sällan blir en ekorre av en fjäder osv ...
 
Om nu någon är så känd som ni påstår att hon är för att spela in djursexfilmer med egna och andras djur och att hon jagas av djurskyddsorganisationer, varför vet inte dom djurskyddsorganisationer och kriminalare jag frågat något om det ?
 
Om nu någon är så känd som ni påstår att hon är för att spela in djursexfilmer med egna och andras djur och att hon jagas av djurskyddsorganisationer, varför vet inte dom djurskyddsorganisationer och kriminalare jag frågat något om det ?
Det vet säkert om det i såfall ,men enligt lag så sprider man inte information då alla icke dömda enligt lag är oskyldiga tills annat bevisats och sekretess är lagstadgat.

Jobbar du inom ngt som gör att djurskydd /kriminalare skulle släppa Info till dig som sen är ok att skriva om på sociala media ????

Finner diskussionen på sociala media som den utvecklat sig väldigt konstig ....
 
Senast ändrad:
En djursexfilmande kvinna som är efterlyst av djurrättsorganisationer med mycket ovanligt namn som varken polisen eller dom vanligaste djurskyddsorganisationer har hört talas om existerar sannolikt inte i verkligheten.

Hoppas att ni har haft kul med erat "1 april"skämt.....
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 063
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 198
Senast: ako
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 043
Senast: Linda_A
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 258
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Senast tagna bilden XV
  • Utställnings frågor

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp