Det nya kattmodet?

Sv: Det nya kattmodet?

Jag håller med, tycker det ser förj*vligt ut! Stackars katt, jag blir skitförbannad när vår ena tik försöker rida på den ena katten och ser inget som är varesig kul eller gulligt. :mad:

De målade katterna hoppas jag verkligen är Photoshoppade. :eek:

Både katten och hunden ser fullständigt nöjda ut, så vad är det att uppröras över?
De har inte våra normer - och det skulle de nog vara tacksamma för om de hade den insikten.

Det är inte en fråga om moral eller omoral utan att katten faktiskt blir utsatt för ett övergrepp, det har inte med sexualitet att göra öht utan är en fråga om dominans från hundens sida. Det gör även ont för en katt att bli fastklämd av ett par starka framben på en så stor hund, den kan inte komma loss och inte värja sig, den är helt utsatt.

Senast ändrad:

Precis, hundar juckar för att visa dominans. Kan inte vara så skönt i längden att ha en stor klump hängandes på sig.
Sedan tror jag katten knappast känner sig våldtagen eller kränkt på det sättet.

Visst har du rätt i att det inte är någon kränkning eller våldtäkt, men verkligen inget nöje för katten. Jag tycker inte katten ser "nöjd" ut som Kat påstår. :crazy:

Senast ändrad:

Det är inte en fråga om moral eller omoral utan att katten faktiskt blir utsatt för ett övergrepp, det har inte med sexualitet att göra öht utan är en fråga om dominans från hundens sida. Det gör även ont för en katt att bli fastklämd av ett par starka framben på en så stor hund, den kan inte komma loss och inte värja sig, den är helt utsatt.

*skratt*
Det är klart den kan komma loss! Den behöver bara ta ett litet steg åt sidan.
Grejen är antagligen att den inte VILL komma loss :rofl:

Precis, hundar juckar för att visa dominans. Kan inte vara så skönt i längden att ha en stor klump hängandes på sig.

Visst. Homosexuellt- eller annat som vi brukar betrakta som "snuskigt" beteende hos hundar och andra djur brukar betraktas på det viset. Nys, säger jag.

Vadå homosexuellt? Djuren kan vara av samma kön. Forskar du om hundars beteende, eller har alla beteendevetare helt enkelt fel?

Klart katten kan komma loss, jag tror det där var en ögonblicksbild och katten kan mycket väl hoppat ifrån strax efter det.

Och du var där och såg allt hända? :smirk: Jag vet hur "enkelt" det är för en katt att ta sig loss och jag vet även när den protesterar för att det gör ont, vet du något alls om dominansbeteenden hos hundar? Tror du att alla djur är homosexuella när de dominerar någon annan? Lägg inte in dina egna värderingar i allt och gör inte allt till att handla om homo-, bi- och heterosexualitet! :crazy:

Jag talade om vad man ofta betecknat hundars (och andra djurs) sexuella beteende som, istället för vad det just är: ett sexuellt beteende.

Det börjar tack och lov bli lite ordning på den forskningen nu.

Och du var där och såg allt hända? :smirk: Jag vet hur "enkelt" det är för en katt att ta sig loss och jag vet även när den protesterar för att det gör ont, vet du något alls om dominansbeteenden hos hundar? Tror du att alla djur är homosexuella när de dominerar någon annan? Lägg inte in dina egna värderingar i allt och gör inte allt till att handla om homo-, bi- och heterosexualitet! :crazy:

Dominansbeteende är också ett sexuellt beteende.

Och katter är förbannat smidiga och tar sig ur betydligt vassare grepp än det där om de vill.
Katter pippar också allt som finns till hands. De lyckas dock aldrig våldta någon kisse som inte vill.

Mina värderingar i det här handlar bara om att forskningen till aldeles nyligt vägrat att se vissa beteenden som just sexuella, eftersom djurvärden på något sätt ansetts varit "ren" i från sådant. Faktabas alltså - inte värdering.

Var har du hört att forskningen kommit fram till att hundar som juckar inte är dominanta?
Katter kan visst våldta en annan katt som inte vill. De biter bara tag i nacken på den.

Katter som hålls fast i nacken fast de inte vill SKRIKER.

Dominant sexbeteende är också ett sexuellt beteende, skrev jag.

Både katten och hunden ser fullständigt nöjda ut, så vad är det att uppröras över?
De har inte våra normer - och det skulle de nog vara tacksamma för om de hade den insikten.

Jaha! Fritt fram för alla zoofiler då! Djuren njuter säkert ändå:idea:

(ja,sarkasmen flödar)

Så en tik som inte löper och rider en annan hund eller annat djur utför ändå en sexuell handling eftersom det är en dominant handling? Skulle vara intressant att se den forskningen. :smirk: Att det finns homosexualitet, onanin, bisexualitet och jungfrufödslar bland djur är ingen nyhet, det har varit känt länge. En hund som rider en annan hund behöver inte göra det för att den är sexuellt upphetsad utan just för att den är högre i rang och använder sin rang för att trycka ner den andra. Tror du på fullt allvar att den försöker sätta på den andra hunden och genomföra en fullbordad parning? :rofl:

Jag har hållit fast flera katter i nacken trots att de inte ville, bland annat hos veterinär, men inte har de skrikit för det. Har jag sysslat med tidelag då eftersom jag utfört en dominant handling och de varit "villiga"? :crazy:

Honkatter skriker när de bli bitna i nacken av hannen även om de löper. Det brukar inte vara några tysta övningar direkt. :cool:

Liknande trådar

Övr. Katt Det luktar bajs. Vi har flera lådor, men katterna envisas med att bara använda en. Trots ihärdigt rensande luktar det bajs. Speciellt...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 215
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
613
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
458
Senast: KeeNine
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25