Det måste vara fel på mig

Som rubriken säger det måste vara fel på mig:
Varför ska jag kämpa och slita både privat (stallet) och på jobbet.
Jag sköter mitt, gör det på utsatt tid ställer upp för folk när de behöver hjälp.

Ändå så får man skit
Ingen som frågar hur man mår (åtminstone inte så de vill ha ett ärligt svar)
Inte ett tack

De som inte sköter sitt, fuskar med tider, dumpar över allt på andra klarar sig ypperligt och det är de alltid är synd om och får mest i löneökning.
 

En stuga med självhushåll långt ute i skogen med bara hästen, är det en lösning?
Just nu känns det så

Det hjälper ju verkligen inte att byta stall det ena är galnare än det andra (skitsnack och dålig stämning) man har väl häst för att det är kul att gå till stallet. Nä man måste inte älska alla men man kan säga hej.

Bytte jobb för ett tag sedan efter en tids sjukskrivning pga utbrändhet
en chef som kunde ställa upp och hjälpa delar av avdelningen men inte alla jag fick klara mig själv. Det var en självklarhet att grejer som kunde uppkomma plötsligt och tog timmar att åtgärda skulle vara klara dagen efter.
När jag varnade om att jag var på väg in i väggen var lösningen sluta svara på mejl, för att sedan skälla på mig för att jag inte svarat inom ett dygn.

Nya jobbet är lugnare men ingen chef finns alls att tillgå enda gången vi hör något är när det är fel och vi blir utskällda. (tex en arbetsuppgift man inte ens visste fanns inte blivit gjord) Min ena kollega blev beordrad att jobba på sin semester det var hens arbetsuppgift så bara att göra den. Den fackliga representanten vågar inte ta i något och HR jobbar inte för personalen utan för företaget.
 
Varken löne- och utvecklingssamtal har skett, nya lönen syntes på lönespec
Facket rycker på axlarna och säger detta är inte bra men inget annat
 
Som rubriken säger det måste vara fel på mig:
Varför ska jag kämpa och slita både privat (stallet) och på jobbet.
Jag sköter mitt, gör det på utsatt tid ställer upp för folk när de behöver hjälp.

Ändå så får man skit
Ingen som frågar hur man mår (åtminstone inte så de vill ha ett ärligt svar)
Inte ett tack

De som inte sköter sitt, fuskar med tider, dumpar över allt på andra klarar sig ypperligt och det är de alltid är synd om och får mest i löneökning.
Det är tyvärr ofta så det är, dom som är snälla och inte klagar och ställer upp och är där för folk får ofta mindre än dom som tar för sig och fuskar och kör över andra.

Kan inte svara för jobbsituationen men när det gäller stallet så är mitt råd att sluta vara så snäll och ställa upp hela tiden. Man blir oftast bara utnyttjad.
 
En stuga med självhushåll långt ute i skogen med bara hästen, är det en lösning?
Just nu känns det så

Det hjälper ju verkligen inte att byta stall det ena är galnare än det andra (skitsnack och dålig stämning) man har väl häst för att det är kul att gå till stallet. Nä man måste inte älska alla men man kan säga hej.

Bytte jobb för ett tag sedan efter en tids sjukskrivning pga utbrändhet
en chef som kunde ställa upp och hjälpa delar av avdelningen men inte alla jag fick klara mig själv. Det var en självklarhet att grejer som kunde uppkomma plötsligt och tog timmar att åtgärda skulle vara klara dagen efter.
När jag varnade om att jag var på väg in i väggen var lösningen sluta svara på mejl, för att sedan skälla på mig för att jag inte svarat inom ett dygn.

Nya jobbet är lugnare men ingen chef finns alls att tillgå enda gången vi hör något är när det är fel och vi blir utskällda. (tex en arbetsuppgift man inte ens visste fanns inte blivit gjord) Min ena kollega blev beordrad att jobba på sin semester det var hens arbetsuppgift så bara att göra den. Den fackliga representanten vågar inte ta i något och HR jobbar inte för personalen utan för företaget.

Byt jobb igen om möjligt, särskilt som tidigare utbränd är en sån där arbetsmiljö en stor risk för återfall i ohälsa.
 
Har genom åren både bytt jobb och stall men det känns som det bara resulterar i nya/andra galenskaper. Regler ändras efter person och när det passar.

Mina föräldrar började tro jag var galen så tog med dem när jag tittade på nytt stall (tänkte jag fel tolkar det som sägs) hela familjen tycker det låter toppen och hästen flyttar in - som vanligt stämde inte delar av det som var sagt.

tex.
* Flyttar in i ett nytt stall på avtalet står det gemensamt insläpp 15,00-16,00 när man väl är på plats så gäller detta inte alla hästar utan det betyder att inackorderingarna ska ta in stall ägarens hästar, sin egen tar man in själv.
Min häst fick gå in 13,00 för att jag skulle jobba.

Nuvarande jobbet var helt ok i början, men av olika skäl slutade (ersattes inte)/ började lite chefer. Stämningen och brist på chefer har blivit ohållbar.
Ja jag söker nytt jobb men tyvärr inte jättegott om dem just nu men tids nog kommer det väl.
Kan man ta referenser på nytt företag och chef?

Funderar på om det är denna landsänden som det är på detta vis.
Hjälper det att flytta är det bättre någon annan stans

Fast det är nog mig det är fel på....
 
Upp och ner!

Helt plötsligt kan man vara trevlig igen. Där efter får man plötsligt en jävla pik om att allt det kan har ställt upp med tidigare inte duger (var tillräckligt bra)
Men det är väl åter igen fel på mig som både ställer upp och tar åt mig.

Tur det finns några vettiga människor som faktiskt bryr sig.

Hoppas på att semestrarna ska ta slut så det börjar hända lite på arbetsmarknaden någon stans måste det väl finnas ett arbete med vettig ledning och chefer som uppskattar/tror på sin personal och litar på dem.
 
Veckans fundering.

Ska man börja plugga? - hur klarar men sig ekonomisk under tiden
Till vad? - ?
Kommer det göra någon skillnad i lön? - troligtvis inte mycket
Kommer det ge trevligare chefer blir man mer uppskattad - troligtvis inte

Människor är jäkligt ego - jag bryr mig om mina vänner, kollegor så lätt att lyssna 2min och ge lite pepp när det behövs. - Men får aldrig något tillbaka.

Dummaste frågan - Hur mår du - det är ju fan ingen som vill ha ett ärligt svar på den frågan.
 
Har en viktig period på jobbet, fick från chefen:
Nu ser ni till och göra ett ordentligt jobb.

Ja vad gör vi resten av tiden då?
Det här är lite tolkningsbar kommentar. För mig låter det mer som ”Nu kör vi järnet 💪
Och inte att ni annars gör ett dåligt jobb.
Men beror så klart på tonfall och i vilket sammanhang :)
 
Veckans fundering.

Ska man börja plugga? - hur klarar men sig ekonomisk under tiden
Till vad? - ?
Kommer det göra någon skillnad i lön? - troligtvis inte mycket
Kommer det ge trevligare chefer blir man mer uppskattad - troligtvis inte

Människor är jäkligt ego - jag bryr mig om mina vänner, kollegor så lätt att lyssna 2min och ge lite pepp när det behövs. - Men får aldrig något tillbaka.

Dummaste frågan - Hur mår du - det är ju fan ingen som vill ha ett ärligt svar på den frågan.
Men alltså, du kanske ska börja se saker och ting på ett annat sätt och ändra inställning. Men ett visst sett att tänka så kan man ändra allt positivt till negativt oavsett vad det är. Känns ju lite på det sättet du skriver att oavsett vad så kommer du se det som negativt och dåligt och kritik.
 
Försöker hitta ett nytt jobb men det tar ju tid speciellt i semestertider
Har kontaktat VC de har skickat remis vidare men är ju semester så kan ta tid (väntat 6veckor)

Företaget följer inte semesterlagen: 12 § Om inte annat har avtalats, ska semesterledigheten förläggas så, att arbetstagaren får en ledighetsperiod av minst fyra veckor under juni-augusti.

Jag får 3 veckor i augusti, 4 veckor funkade inte, fackets kommentar: det var ju inte bra men inget händer.

Tyvärr är det inte bara jag som tolkar min chefs kommentar som negativ
Min chef vet inte vad jag heter, har ingen aning om mina arbetsuppgifter eller att jag sköter dem.
Känslan på jobbet är att skulle jag av någon anledning inte komma fram till jobbet en morgon så hade ingen saknat mig (utom min närmaste kollega som är på semester).
 
Du har haft otur och du är stark som fortsätter ♥️
Försök inte tänka för mycket på det som varit och fokusera där du är nu.

Jobbet låter det som du tyvärr måste byta.
Vad säger kollegorna? Har ni någon sammanhållning där.

Hästen. Jag känner igen mig SÅ väl.
Finns det något annat stall? Lösdrift?
Har du några bekanta med häst?
Kanske skriva en sökes annons där du påpekar att det är viktigt att vara tydlig med vad som ingår och inte?

Ett steg i taget nu, varje dag. Framåt.
Du kommer klara det. Ta fram det som är bra!
Umgås med vänner/familj. Ventilera och be om hjälp ♥️
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 824
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
654
Senast: Tuvstarr
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
348
Senast: Takire
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
6
· Visningar
675

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp