Det måste ju vara ett skämt?

Sv: Det måste ju vara ett skämt?

Om telefonnumret visar sig vara äkta, då borde man väl kunna polisanmäla på något sätt? Det går väl under djurskyddslagarna att man ska ge sin hund mat, och det är ju olagligt att avliva själv om man inte har de rätta kunskaperna, då går det ju under djurmisshandel om man slår ihjäl sin hund?

Eller har jag helt fel?

Telefonnumret och orten stämmer med namnet i annonsen iaf. Usch, hoppas annonsen inte är på riktigt. Så får man väl inte göra?

Fruktansvärd annons:eek:
Jag har nu meddelat mina kontakter i "tibbevärlden" om detta, jag förmodar att uppfödaren till hunden har ett o annat att säga och vill ha tillbaks hunden.

:eek: Om det här är på allvar så hoppas jag verkligen hunden får ett nytt hem!
Men det känns för absurt för att vara 'på riktigt', hoppas jag i alla fall. Jag HOPPAS det är någon som ska jäklas/skämta med någon.

Jag ringde till djurskyddföreningen som ska ringa omgående till Umeå komun och kräva en djurskyddsundersökning hos honom (adress och tele mm finns ju till han på nätet). Hon på djurskyddet fick min mail och lovade höra av sig om hur det går för hunden!
Jävla typer det finns oavsätt om det han skriver är sant eller inte :(

Den är borta nu..får man fråga vad som stod i annonsen? lite nyfiken sådär :eek:

I stora drag:
En man som har en hund som han inte längre har någon mat att ge. Ger bort den till första bästa som kommer och hämtar den annars måste han gå ut i garaget (eller liknande) och ha ihjäl den.

Till Phakal:
Jag har nummer och adress kvar till den som stod som undertecknad i annonsen om det skulle vara borta nu.

Fick ett mail nu.
Anmälan är gjord och det finns en som tar hand om fallet.
Tråkigt nog är ju lagen sådan att man inte kan räkna bort att han tar livet av den utan straff...
Jag antar att informationen stannar här och att det är allt vi får veta om hunden... Känns skönt att man försökt hjälpa till, jag hoppas på det bästa.

Det har jag med :).
Som sagt det tas om hand om nu..

Jag hann svara på annonsen innan den togs bort... ska bli intressant att se om jag får något svar...

*kl*
Jag såg annonsen o dess osmakliga innehåll..
Men kan inte låta bli att fundera på om det verkligen är till hundens fördel att annonsen togs bort.. :cry:

Snälla dela med dig ang svaret! Vad skrev du till honom? :)
Jag tror iaf att det helt enkelt är en människa som har en "elak" hund som han inte vill/kan/orkar hantera.. Eftersom ingen vill köpa en sådan hund sätter han ut en brutal snyfthistoria som folk garanterat nappar på! Man kan ju alltid hoppas.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 926
Hundhälsa Ska vi skapa oss en tröstetråd för oss som har hundar med kronisk sjukdom? Jag känner i vart fall att jag behöver det... Min förhoppning...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
39 204
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 159
Övr. Hund Hur perfekt måste ens liv vara för att det ska vara okej att skaffa hund? Jag menar - hur anpassat till hunden måste livet vara för att...
2
Svar
23
· Visningar
4 031
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10