Det konstigaste sättet eller saken ni skadat er på?

Jag var på en aw med kollegorna en fredagkväll/natt. Jag står med ryggen mot en av kollegorna som av oklar anledning ramlar in i min rygg. Jag faller som en fura framstupa och slår in ansiktet i ett bord... Slår upp två fina jack i ansiktet, ett över näsan (som jag också bryter) och ett över ögonbrynet. Går in på damernas och ser hur hela ansiktet är fullt av blod... :meh:

Så nu har jag en fin knöl på näsan och tre ögonbryn :D

En kille som skulle sträcka på sig lyckades slå ner lampan i min hall som landade i mitt huvud, gick sönder och blodvite uppstod. Och då var det ändå inte det pinsammaste med den "dejten".

Har hittat brorsans fiskedrag som han tappade på gräsmattan också, med min häl. Var sådär kul att få lös.

Just det, när jag var ung och badade i pool fanns där ett hål i kaklet som jag fick för mig att sticka in foten i för att se om min kompis kunde nå mig från hålet som var på andra sidan. Visar sig att dessa kanter är rätt vassa så skar upp en stor hudflik på benet som förutom att det blödde rejält även blev infekterad och varigt under solsemestern så bandaget fick blötläggas för att ens gå att byta. Har fortfarande ett ärr. Passar förövrigt bra i tråden om saker man inte bör prova också.

Jag har blivit attackerad av min dammsugare :mad:.

Hade dammsugit ovanvåningen och fortsatte med trappan ner. När jag kommit några trappsteg ner så fastnade dammsugarslangen, så jag drog till ordentligt. Då kom hela dammsugaren farande uppifrån och träffade mig rakt över ögat.
Det gjorde grymt ont och det blev en riktigt rejäl blåtira runt ögat och på kindbenet.
Tyvärr var det inte många som trodde mig när jag sa att det var dammsugaren som hade orsakat det. Det såg ju ut som om jag varit i slagsmål!

...Och jag spräckte en tand genom att äta hallon...

Hallonkärnor är INTE att leka med...:nailbiting:

Som en klasskamrat till mig i högstadiet.
Hon kom till skolan och höll för munnen under hela förmiddagen. Vi undrade ju såklart varför och sen vågade hon visa.
Hon hade tappat en framtand när hon var på bio kvällen innan och käkat ett äpple :crazy:
En vän följde med henne direkt till tandläkaren. Hon fick en ny tand sen. Den lös alltid under fysiken när UV-ljuset var på :D

Slog igen framdörren på bilen. Inga problem
Sen slog jag igen bakdörren som nån lämnat öppen
Men då var min tumme ivägen såklart
Satan vad ont det gjorde

Slog igen framdörren på bilen. Inga problem
Sen slog jag igen bakdörren som nån lämnat öppen
Men då var min tumme ivägen såklart
Satan vad ont det gjorde
Jag smällde också igen en bildörr en gång i tiden, vi var några som fått skjuts. Jag förstod inte först varför jag inte kunde gå iväg - sen fick jag syn på min tumme och den stängda bildörren. Min reaktion blev att lugnt säga till kompisen "Be X att han inte kör iväg..." Kompisen slet upp dörren och sen började dunkandet i tummen. Hu.

Var på husvagnssemester och lekte med husvagnsgrannens Golden retriever.

Sen kom det en geting, jag kutade, hunden likaså, jag snubblade över hunden och skrapade upp armbågen (har fortfarande ärret kvar :D )

Jag har långa naglar. Har råkat hugga mig själv i handen med min egen tumnagel så att blodvite uppstod.

På samma tema har jag lyckats skära mig i tårna med närliggande tånaglar..... :crazy:

(Innan någon tror att jag har FÖRFÄRLIGT långa tånaglar så händer det ibland att det lyckas bli en liten vass kant på vissa naglar, och om man sedan är ute och promenerar i fel skor så kan det gå illa.... :D)

Hade en fjording på foder
Red i en hage med taggtråd, så fick hon för sig att pressa mot staketet vilket då gör att jag sätter ut foten för att ta emot..
Sen får jag syrran att springa runt och kolla så hästen inte skadat sig..
åh säger syrran, hon blööööder
Så jag kastar mig av hästen, ser en bloddroppe på skinkan på henne och får sen syn på min fot..
Som då dragits längs taggtråden.
Lite blodigt kan man säga haha

Jag har skurit bort en bit av framsidan på mitt ena underben med en skottkärra :meh:

Då själva benet blottades fick jag fara in till akuten och sen under en månad åka dit var och varannan dag för att lägga om såren. Hoppade dessutom på kryckor för att vara avlasta benhinnan.

Fick förklara för läkaren ett antal gånger hur jag lyckades med detta innan de trodde på mig :p

Liknande trådar

Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 414
Senast: pews1972
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 389
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
955
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 778
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka