C
Cocos
Jag har en snart ettårig son, som verkligen gillar mat. Hitintills har han inte tackat nej till mycket (nån äcklig grönsakspuré från Nestlé i början + nån smaklös burkmat). Det mesta äts med mycket god aptit, speciellt hemlagat! Han får testa det mesta som vi äter, små smakbitar i alla fall, för att åtminstone få prova på olika saker. Han började visa intresse för vårt ätande när han var drygt två månader och fick börja så smått med pyttesmå smakbitar av allt möjligt när han var tre månader.
Det som fått mig att häpna har hitintills varit:
* makrill i tomatsås, som han fick smaka redan vid ca 4 månaders ålder och blev helt skogstokig i
* sushi
* räkor och kräftstjärtar
* omelett (han gillar ägg på alla vis)
och sist men inte minst:
* stekt, inlagd sill
Alltså, jag älskar själv stekt inlagd sill som smakar gottegott av lök och ättika, men inte tusan trodde jag att en 8-månaders bebis kunde tycka om sån "vuxenmat".
Lax älskar han i alla former, vi har en riktig liten fisk-unge. Men så äter vi iofs mycket fisk själva. Och det gjorde jag under graviditeten också, i alla former. Slök sushi så fort jag kom åt!
Kommer inte på nåt mer just nu, den stekta inlagda sillen är nog det som överraskat mig mest hitintills.
Vad har era bebisar/småbarn gillat som fått er att häpna?
Det som fått mig att häpna har hitintills varit:
* makrill i tomatsås, som han fick smaka redan vid ca 4 månaders ålder och blev helt skogstokig i
* sushi
* räkor och kräftstjärtar
* omelett (han gillar ägg på alla vis)
och sist men inte minst:
* stekt, inlagd sill
Alltså, jag älskar själv stekt inlagd sill som smakar gottegott av lök och ättika, men inte tusan trodde jag att en 8-månaders bebis kunde tycka om sån "vuxenmat".
Lax älskar han i alla former, vi har en riktig liten fisk-unge. Men så äter vi iofs mycket fisk själva. Och det gjorde jag under graviditeten också, i alla former. Slök sushi så fort jag kom åt!
Kommer inte på nåt mer just nu, den stekta inlagda sillen är nog det som överraskat mig mest hitintills.
Vad har era bebisar/småbarn gillat som fått er att häpna?