det kommer lite blod?!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare DuploBit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 990
D

DuploBit

Hejsan, var på betäckning med mitt russ.. och jag skulle hämta henne idag, men så betäckte vi en till gång innan jag hämtade henne, betäckningen gick jättebra, hon sparkade inte eller något.
Men ett tag efteråt så kommer det lite blod ut där bak.. :eek: blir lite orolig... det var inte mycket blod och det har slutat nu men ändå! :crazy:

För övrigt så släpptes hon ihop med hingsten en dag.. och då så betäckte han henne lite på "måfå".. kan hingsten betäcka ett sto om hon inte vill?.. låter kanske väldigt okunnig.. men jag blir bara orolig om det försigått något konstigt..

tacksam för svar. :bow:

Sv: det kommer lite blod?!

Troligtvis inget att oroa sig över, det kan bli lite mikroskopiska bristningar i slemmhinnan vid betäckning, vanligt om det är ett ungsto som betäcks första gången.

Sv: det kommer lite blod?!

Vi hade ett sto på vår station som blödde lite efter betäckning hon behandlades i 5 dgr med antibiotika. Det var även där endast lite bristningar i slemhinnorna.

Liknande trådar

Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 878
M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad... 2
Svar
34
· Visningar
5 404
Senast: Digbil
·
Avel Mitt sto har aldrig innan visat brunst, hon sprutades därför igång för att komma in en cykel. Den sprutade brunsten visade hon lite...
Svar
8
· Visningar
1 508
Senast: chap13
·
Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 277
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer