F
Fruentimber
Men det är ju mycket äldre än så.
Lars Wilderäng skrev om det redan 2016.
https://www.bokus.com/bok/9789176910535/midvintermorker/
Jag förstår inte vad du försöker framföra. Hänvisar till inlägg #78.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men det är ju mycket äldre än så.
Men då så kan det ju finnas en poäng i att Politikerna vaknar upp nu äntligen.Ja, det fick du säkert. Jag har inte påstått att det är något nytt påfund.
Att det inte är något påhitt just nu för att ta poäng i nästa val.Jag förstår inte vad du försöker framföra. Hänvisar till inlägg #78.
Men då så kan det ju finnas en poäng i att Politikerna vaknar upp nu äntligen.
Ja eller hur.Ja, säkert? De kan ju börja med att återinföra våra beredskaps- och livsmedelslager till exempel.
Att det inte är något påhitt just nu för att ta poäng i nästa val.
Möjligtvis ett uppvaknande.
Av alla utom V då.
Verkligen! Jag tycker personligen det är lite svårt att ta varningarna helt seriöst när allt är just in time, eller snarare efter. Medicindebaklet är ett lysande exempel. Andra exempel är att vi bygger bostäder som inte är i närheten av att klara en kris. Just nu finns det massor av filmer från Moskva där folk saknar värme i 25-30 gradig kyla. Det skulle se likadant ut här om något hände.Ja, säkert? De kan ju börja med att återinföra våra beredskaps- och livsmedelslager till exempel.
Jag har inte skrivit att det är något "påhitt" eller att andra politiker sover kring detta. Jag har endast påpekat att den typ av retorik som använts i olika uttalanden från politiska sidor från gårdagens konferensstart också gynnar ett ytterligare syfte som inte nödvändigtvis har med vår faktiska beredskap att göra.
Det var väldigt tydligt i morse i radion när Saabs VD fick ordet att det nu var av yttersta vikt att det gjordes enklare för försvaret att beställa frånSaabden svenska försvarsindsustrin och drastiskt förkorta besluts- och behovsutredningsprocesserna. Tänk, det trodde jag att han har tyckt varit viktigt och jobbat för ända sedan sitt tillträde.
Hela den cirkus som utlöstes med krigsvarningar är jag inte heller säker på enbart gynnar vår möjlighet att ta rationella budskap kring beredskap och sedan genomföra uppgraderingarna.
Verkligen! Jag tycker personligen det är lite svårt att ta varningarna helt seriöst när allt är just in time, eller snarare efter. Medicindebaklet är ett lysande exempel. Andra exempel är att vi bygger bostäder som inte är i närheten av att klara en kris. Just nu finns det massor av filmer från Moskva där folk saknar värme i 25-30 gradig kyla. Det skulle se likadant ut här om något hände.
Och han kapitaliserar ju ganska rejält på sådan retorik, och skriver ju tom. skönlitterärt om liknande saker... så.Men det är ju mycket äldre än så.
Läs även gärna hans blogg.
https://cornucopia.se/
Verkligen! Jag tycker personligen det är lite svårt att ta varningarna helt seriöst när allt är just in time, eller snarare efter. Medicindebaklet är ett lysande exempel.
Just nu rekryteras det på bred front för att öka beredskapen, på bland annat dessa områden. Finns en intressant rapport gällande detta från Försvarsberedningen som heter Kraftsamling, den har nämnts av andra även tidigare i tråden.Ja, säkert? De kan ju börja med att återinföra våra beredskaps- och livsmedelslager till exempel.
Fast han är väl hemma igen och talade på konferensen i fråga?Gå inte på den här hysterin. OM det nu hänt något så akut att det finns risk för krig och så drar statsministern på utlandssemester till Argentina får ni börja lägga energin på att avsätta honom bums om vi ska ha en chans.Visa bifogad fil 136497
Grejen är väl ordet NU. Det har pratats om den här problematiken länge . Om krisen eller kriget kommer skickades ut 2018 men än har inte myndigheterna fått tummen ur annat än att pytsa in lite mer pengar i försvaret.Just nu rekryteras det på bred front för att öka beredskapen, på bland annat dessa områden. Finns en intressant rapport gällande detta från Försvarsberedningen som heter Kraftsamling, den har nämnts av andra även tidigare i tråden.
Att läget är bristfälligt nu är väl inget bra argument för att avfärda en välbehövlig uppryckning som politiskt spel.
Om vi tittar på Ukraina så lär de åtminstone stjäla barnen men troligtvis vill de ha alla. RyZZland behöver soldater men även människor som gör nya soldater.För att tillägga. Eftersom det är Gotland som främst är av strategiskt värde så är det mest troliga alternativet för ryssarna att deportera de drygt 57 tusen som bor permanent på Gotland och dumpa dem någon annanstans i Sverige.
Men nej, det är ju en konferens som gör att det riktas uppmärksamhet mot frågorna?Läget har alltså förvandlats sista två dagarna? För inte åker en statsminister värd namnet på semester till andra sidan jorden om ens land kan hamna i krig?
Att läget är bristfälligt nu är väl inget bra argument för att avfärda en välbehövlig uppryckning som politiskt spel.