Det här med sönderavlade hundar...

Sv: Det här med sönderavlade hundar...

:rofl:

När jag bodde hemma hade jag bara en hund till mammas stora tacksamhet :D

Så omtänksamt av dig. :bow:

Jag tjatar om nya hundar varje dag, men hon bara fnyser och talar om att tristan är minsann som 18 vildhundar. Hon tycker att det räcker :o

I och med att jag flyttade hemifrån blev det inom kort 3 hundar och på den vägen är det :angel:

Dags att flytta hemifrån med andra ord! :D

Jag får skaffa mig en rejäl timmerstuga, massor av hundar och en flock får :banana:

Kan man hitta de olika riskgrupperna på nätet och isåfall vart?

Sveland har olika riskgrupper på sin hemsida, sen om det är samma raser för andra bolag vet jag inte.

Nåt man ska tänka på är att en del hundar hamnar i hög försäkringsgrupp, inte pga av sjukdomar utan att de har benägenhet att råka ut för olyckor.
Doberman ligger i relativ hög grupp, men de har inte så jätteproblem med tex hd fel - men jag kan på rak arm räkna upp 6 st som blivit påkörda...

Jag har hört att blandrashundar är minst sjuka och får minst ont i benen m.m. Men sen så är det väl små hundar som lever lång tid också. Men jag vet faktiskt ine riktigt

De vanligaste blandraserna (utom de som är korsningar mellan riktigt tunga hundar, de ligger i sämsta gruppen..) ligger i riskgrupp 3, så det där stämmer inte..

Nåt man ska tänka på är att en del hundar hamnar i hög försäkringsgrupp, inte pga av sjukdomar utan att de har benägenhet att råka ut för olyckor.
Doberman ligger i relativ hög grupp, men de har inte så jätteproblem med tex hd fel - men jag kan på rak arm räkna upp 6 st som blivit påkörda...

Nja tror att drivande är dom raserna som blir mäst påkörda och även hundar som andvänds som löshundar på älg.

Kram

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
801
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
2
Svar
36
· Visningar
868
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 847
Senast: fixi
·
R
Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 457
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• tämja halvvuxna katter
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈