Det här med riktad reklam

För ca ett år sedan vet jag att några klagade på att de fick SD reklam när de var på Buke. För egen del fick jag bara upp ryska animerad reklam, inte direkt Walt Disney animation om ni förstår vad jag menar ;)

Ett tag fick jag faktiskt bara rysk reklam konstigt nog. Det enda jag kunde komma på var att jag kollade burmauppfödare i Ryssland och dreglade över deras avelskatter. Numera är det nästan bara IKEA. Ingen ägglossning eller liknande.

Även jag använder adblock, räddaren i nöden. Om jag bara kan få Expressen och Aftonbladet att autospela tv klipp när jag öppnar sidan skulle det vara ännu bättre. :idea:

Nuförtiden dyker det ju upp riktad reklam överallt, och så kan det ju vara, är väl svårt att komma undan. Det jag stör mig på är VILKEN reklam jag får!

OFTA får jag reklam på youtube om ägglossningstest!! :eek::eek::eek: Jag fattar inte vad jag har gjort för att förtjäna det? Har inga barn, är inte intresserad av barn, kollar aldrig på barnklipp, googlar aldrig på barnrelaterade saker. Ändå dyker det upp sån reklam? :mad:
Frågade min särbo, han har aldrig fått någon sådan reklam?? Han får bilreklam istället, hade 1000-gånger hellre tittat på det!

Nu hände det igen, jag klickar på ett filmklipp om Game of Thrones och får titta på babyreklam IGEN? :arghh:
Vart ska jag klaga??

Prisad vare den som skapade adblock! Själv får jag reklam på saker som jag redan har köpt en gång. Så har jag köpt en jacka så tror de automatiskt att jag vill ha en ny likadan jacka dagen efter.:banghead: Tycker synd om dig som måste se en massa babyreklam.. jag skulle också ha blivit tokig av det. :p

Kör adblock plus på mozilla och får väldigt lite reklam. Det som slinker igenom är oftast "Hot MILFs". Först tänkte jag att det var tal om någon sorts rekrytering, men icke :down:

Det som är riktigt creepy med youtube är ju förslagen man får på vilka klipp man vill se härnäst...

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 948
Relationer Jag har skapat ett nytt nick då jag vill vara anonym... (OBS långt!) Hur som helst, för ett år sen ungefär träffade jag på en kille som...
2
Svar
25
· Visningar
4 670
Kropp & Själ Jag har under ca 1 månads tid trappat ut Cymbaltan och långsamt fasat in Cipralex. Nu är jag uppe i startdosen på Cipralex och sedan 1...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
63 068
Senast: Minett
·
M
Träning Jag vet inte vad jag ska ta mig till med toss-hästen! Hon försöker sticka för mig när vi rider. Hoppar framför bilar :crazy: Skyggar...
2
Svar
20
· Visningar
2 201
Senast: älgen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV