Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stanna hemma med era löptikar , det enda rätta
Det där var väl ett feltänkt påstående?
Om reglerna så säger så är det det rätta. Säger reglerna att man får delta med löptik (som det gör i vissa grenar som nämnts här i tråden) så är det det rätta.
Stanna hemma med era löptikar , det enda rätta
Jag har aldrig sagt att JAG tar löptik till tävling.
Reglerna är dom rätta visst, men man kan fundera lite själv också. Man gör ju inte fel om man tar med sin tik och det står i reglerna att man får det vid löp.
Men som människa kan man fundera en extra gång även om det står i reglerna, borde jag ta med min löptik!!??
Tycker ändå att man ska tänka en extra gång innan man ger sig ut med sin löptik på tävlingsplats. Många tikar blir även förändrade i beteendet vid löp.
Tycker det är fel att tänka så, lika mycket upp till tikägaren. Så länge löper inte en tik så man missar all världens tävlingar liksom.....
Nej där står jag fast vid min åsikt faktiskt!!!!
Yes.
Var du där?
Varför skulle jag inte ta med min löptik till tävlingsplatsen om jag ska tävla henne? Och vad menar du med ditt känslomässiga utrop "som människa"?
Säger som Vallhund, det ligger på hanhundsägare att uppfostra sina hanar så de inte får kåtslag.
Så bara för att "många tikar" blir förändrade vid löp, så ska ALLA löptikar stanna hemma från tävling? Vi som har tikar som inte förändras någonting vid löp då?
Du får ha din åsikt hur mycket du vill.
Men som människa kan man fundera en extra gång även om det står i reglerna, borde jag ta med min löptik!!??
Du skrev:
Så då undrar jag vad du menar med ditt utrop "men som människa".
Sofia77: Så för att hanhundägare kan ha svårt att träna sina hundar så ska löptiksägare inte få tävla trots att reglerna säger att det är OK? Och om man har funderat och utvärderat sin tik på tävling under löp då, och hon fungerar precis som vanligt? Ska man då inte få tävla bara för att det ev finns hanhundsägare där som inte har pli på sina hundar alt inte har tillräckligt arbetsmotiverade hundar för att utföra ett fullgott arbete trots störningar?