Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eh va?
Det måste vara ganska ovanligt då alla bruksuppfödare jag känner inte haft det problemet..
Det där fattar inte jag. En tik som inte är redo säger alltid ifrån, det behöver inte vara bitchiga.
Eller menar du att även höglöpande tikar ska vara bitchiga? Då tycker jag synd om de hanarna som ska para dessa tikar.
Nix alla tikar som inte är i höglöp säger inte ifrån, det finns gått om löpska hundor som villigt ställer upp sig från dag 1, en del försöker mer eller mindre våldta alla som inte är tikar i deras närhet. O visst kan höglöpande tikar vara bitchiga o vägra hanhundar att komma till, dessa skall naturligtvis inte avlas på, av flera anledningar, bl a är tvångshållning/parningsvaggor förbjudna här i landet.
Jag har inte heller någon hund (ras) avlad för jakt.
Och för henne spelar det nog ingen roll vad vi tränar, hennes jaktinstinkt är otroligt stark. Men träning träning träning så märker jag ju skillnad.
Men varför?
Varför begränsa och reglera när det inte behövs. Sexualdrift är en drift precis som vilken annan som helst. Säg att dina hundar haft stor jaktlust, hur hade du jobbat med det då?
Och löpande tikar kan dyka upp var som helst. Det kan komma en utomstående person promenerande med löptik förbi tävlingsplatsen. Och tänk vad många man möter i vardagen.
Men okej, då handlar det alltså om just dina hundar och inte hundar rent generellt?
Du vill inte ha löptikar på plan för att din/dina hundar inte kan göra ett bra jobb, det blir orättvist? Men att en hare/rådjur m.f vistas på plan strax innan och att en hund blir störd av det är inte samma sak eftersom just dina hundar har låg jaktdrift?
Ja där har man ju en lösning som jag skrev tidigare. Finns lösningar som kan funka men som ingen direkt kan följa upp anser jag.
Tycker det är ren instinkt inget översexuellt. Det handlar inte om dålig motivation heller utan ren instinkt i mina ögon.