Det här med klippning...

surprice1985

Trådstartare
Ska man vänta med att klippa tills hästen har fällt färdigt de här korta stråna (som bara ramlar av min just nu!) och tills de satt vinterpälsen eller är det fritt fram att klippa när som??
Har något svagt minne av att man ska vänta tills pälsen kommit :confused:

Mitt sto fäller som sagt de där korta stråna nu och hon har fått lite "ulligare" päls. Hon blir så himla svettig nu på träningarna/tävling så jag tänkte klippa henne i dagarna, men så kom jag att tänka på detta...

Sv: Det här med klippning...

klippte första klippningen i aug.
det är bara att man får klippa lite oftare i med att hästen sätter för fullt fram till nov ca.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 744
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 067
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Som rubriken säger, finns det någon ras där man kan hitta hundar som i efter träning, uppfostran etc. kan passa in på alla krav? Ca...
Svar
19
· Visningar
1 613
Senast: Marje
·
Hästvård Hejsan! I höstas klippte jag min islandshäst då han blev för varm under träning. Han klipptes första gången i oktober, då jag klippte...
Svar
14
· Visningar
2 529
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon
  • Uppdateringstråd 30