det här med hälsning.

Q

Qudexco

vid pris utdelning jag har funderat på varför vissa verkar VÄGRA att göra det!! ser aningen dummt ut när 2 av 4 gör en hälsning och dom andra låter bli! borde finnas nån bestämmelse eller nått om att man måste göra det!! det är ju en sak om ingen gör det men blir man ombedd att göra den så gör man det ju! varför vill vissa inte!? fattar 0!

:rofl: :rofl:he he da har ja inte sett!! får kolla noga nästa gång jag tävlar!!
själv hälsar jag alltid!

vissa kanskes inte fattar att odm ska hälsa :D

elelr så kanske de itne vågar släpap tyglarna på sin heeeeta häst:p eller nått :D

Jag tror att många inte vet om det.

På vissa tävlingar där jag varit så har kanske tre pers gjort det när jag sagt hälsning utav så där en åtta stycken och när jag stått som "icke etta" så är det många som inte alls hälsar som står som etta. Då brukar jag stanna en stund och hälsa själv. :D

Eller om man är två så kör man hälsningen när ettan rider iväg och "alla" andra hänger på hälsningen. Då brukar de veta vad som ska gälla nästa gång. Kanske lite taskigt men alltid lika kul. :devil: :angel:

men om alla andra gör det borde dom ju se det och hänga på!? eller är det bara jag som skulle gjort det? :confused: :D

men om man inte har en aning om att man ska hälsa kanske man inte riktigt fattar vad de andra gör :confused: :D
hehe, ajg vet inte. Men det är ju nästan pinsamare att se att de andra hälsar, se smått förvirrad ut, klia sig i pannan, se ut såhär: :idea:, och hälsa. Liksom, skapligt mycket efter än att inte hälsa alls. Dessutom kanske man inte ser att de andra hälsar? :D :rofl:
Men ja, det är ju inte hela världen om ryttarna inte hälsar men själv tycker jag ju att det är trevligt :)

nej nej jorden går inte under för att nån inte gör det men jag fattar fortfarande inte varför vissa inte gör det!? jaja spelar ingen roll. skarttar lika mycket varje gång ändå :rofl:

Ja. :devil:

Man kan ju se om trean och t.ex. fyran väntar på hälsningen osm man själv gör om man t.ex. står som tvåa och då vet man att de kommer inte att vara beredda om ettan bara rider iväg, inte jag heller för den delen och då kör man sin egna lilla hälsning. Skitkul faktiskt, men lite elakt. :angel:

Haha, va tufft!
Fast det går nog inte med min ponny... Han blir tokig och står på bakbenen tills han får springa... Men jag hälsar ALLTID däruppe bland hals och tyglar och priser och allt vad det är... :crazy: :D

men speakern säger ju "nu ber vi om hälsning och ärevarv" så jag fattar inte varför vissa inte vet vad dem ska göra!

Om man absolut inte vill släppa tyglarna kan man ju faktiskt nicka.. det syns ju det med.. så det kan man inte skylla på! Så det så! :banana:

Jo, det enda rätta man kan göra åt det är ju att skratta.
Hatar folk som börjar skrika och gorma om småsaker på tävlingsplatsen :crazy: :D

Jag hör då inget av vad de säger när jag är nere på banan. Allt liksom försvinner oavsett om det är prisutdelening eller själva tävlingen. :angel:
Men jag vet ju vad som ska komma. ;)

Hur hälsar man egentligen? Jag har lärt mig att man ska sätta handen på hästens rumpa , sätta ner andra handen och böja på huvudet , sen ser jag de här toppryttarna på tv ,när de hälsar ser det ut som de rättar till hjälmen (eller är det det de gör?) VILKET ÄR RÄTT?

när jag hälsar gör vi ia allafall så att jag gör en lika dan hällsning som i dressyren fattar tyglarna i ena handen hälsar med andra och "nickar till" lite svårt att förklara men så gör iaf jag. handen på hästens rumpa låter ju lite komplicerat :confused: på de stora tävlingarna brukar ju männen lyffta på ridhjälmen lite och nicka till inte så mycket mer.. men tjerna vet jag inte har ju för mig att bara männen får ha uppknäppt hjälm. eller så har jag missbedömt det hela totaaaaaalt fel :D

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 972
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 103
Senast: Red_Chili
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 026
Senast: Gunnar
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 808
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter