Det här med gåvor

Jolie_Madame

Trådstartare
till barnet. Kan man ge dessa innan barnet är fött? Dvs typ en till två veckor innan? Eller är det fel? Om något "går fel" så att säga. Tänkte ge någon jag känner som ska ha barn en liten present när jag träffar henne, men mamma sa då något om att man kanske ska vara försiktig att ge något som har med barnet att göra innan det faktiskt är fött.

Vill ju göra det för att visa omtanke, inte göra "fel".

Tänkte att ni här på föräldrar borde ha koll ;)

Sv: Det här med gåvor

Meeen, 28 visningar och ingen som vågat uttrycka sin åsikt? Jag behöver ju hjälp ärade bukare. Eller ska jag ta tystnaden som att det inte finns någon norm som säger att man ska vänta till efter att barnet fötts och allt gått bra?

Jag tycker du kan ge nu, jag hade inte tagit illa upp pa ngt sätt av att fa saker innan dotten föddes.

Kanske ska tilläggas också att det inte är någon nära vän eller släkting, utan en arbetskompis jag tycker bra om. Vi umgås inte ens på fritiden, men just därför tycker jag det är roligt att ge nånting - hon förväntar sig ju garanterat inte det. Så det är ingen stor sak, utan bara typ en söt napp, skallra eller nåt sånt (har någon tips på inte alltför dyr och bra sak mottages sådant tacksamt ;))

Tack för svaret!

Å jag som är lite orolig av mig och tänker för mycket "tänk om" skulle inte vilja få presenter innan lillskrutt kom ut.

Jag hade blivit glad av en present innan beibisen var född.
Köp nån gullig liten bebisfilt, de kan man inte få för många av!
Eller små tofflor för att hålla fossingarna varma :laugh:.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 841
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 878
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 967
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 292

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka