Det här med försäkringar...

L

Lonely

Jag har inte jättestor koll på försäkringar känns det som, om en häst är försäkrad i t ex. 10 000 hur mycket för då vet. kostnaderna vara?

Låt oss säga att hästen har skadat benet och måste opereras och operationen osv. kostar 30 000kr och hästen är försäkrad i 10...hur gör man då? får man betala 20 000 själv då?

:confused:

Sv: Det här med försäkringar...

En veterinärvårdsförsäkring är densamma oavsett vad du har försäkrat för livvärde. Visserligen så "bakar" man ihop försäkringarna när man betalar premien, men egentligen är det separata delar.

I ditt exempel får du ersättning för de 30.000 med avdrag för ev. självrisk.

Sv: Det här med försäkringar...

Om du tittar på ditt försäkringsbrev skall det framgå hur stor hög maxersättningen är på veterinärvården.

Den varierar från bolag till bolag och kan variera på samma bolag beroende på vilken försäkringsform du valt.

Har du bara valt en livförsäkring (A1, A2 eller liknande) har du inte rätt till någon veterinärvård alls.

JAg tycker att du skall ringa till ditt bolag och diskuttera om hästen är "rätt" försäkrad. De hjälper säkert gärna till.

/FRasse

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 138
Senast: Tualma
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 810
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 093
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar