Senaste GTA är inte ett spel barn ska spela. Faktiskt. Många spel anser jag är rätt ok ändå men inte ens min partner som ju är spelprogrammerare anser att senaste GTA är något barn ska ha med att göra. Ett av de enda spelen han inte hade okejat till barn faktiskt. De som var när vi var små är inte alls samma klass på.Gränserna är ju satta i USA, och det är ju lite annorlunda där. Gränserna är dels satta för att inga föräldrar ska kunna stämma företagen för något.
Just GTA är ju ett VÄLDIGT populärt spel. Om det var så farligt så skulle typ alla växa upp och bli mördare och liknande. Men så ser ju världen inte ut.
Har man problem så har man det nog från början, jag har jättesvårt att se att spelen skulle vara någon utlösande faktor.
Källa på att datorspel gör folk till sämre personer?
TS: ett barn som intresserar sig så för vapen, krig osv bör man väl vara lite försiktig med vad gäller sånt här. Mest för att de ska få lära sig vad som är ok och inte inom detta och därmed kanske undvika onödiga situationer. Det finns många andra spel, även snygga och "häftiga" spel som kan glädja barn med dessa bekymmer eller vad jag ska kalla det.