Det här med blöjor

Sandra78

Trådstartare
Dottern väger idag runt 3,5 kg och använder Pampers minsta blöjor, som är för 2-5 kg. Dum som jag är så trodde jag ju att nästa storlek då var 5-XX kg men det var det ju inte, utan de är för 3-6 kg.
Betyder det då att hon kan/bör gå upp en storlek (nästa storlek är ju billigare!) eller märker man på något vis när det är dags?

/nybörjare

Sv: Det här med blöjor

Barnkroppar ser ju så olika ut, vissa ggr har min dotter haft en blöja som enligt vikten varit för liten men som suttit perfekt på henne.

Du får prova och se hur dom sitter. Är dom för stora är det ju bara att lägga undan så länge, någon gång kommer dom ju till anvöndning.

Säger som Cala, prova! Gör det innan de andra är helt slut ifall de inte passar ;)

I ditt fall hade jag köpt den större storleken, men som de andra skrivit får du prova. Även vilket märke på blöja man väljer kan bero på hur barnets kroppsform ser ut. Till min första gillade jag pampers bäst när han var bebis men till min andra har jag gillat Libero bäst.

Jag tycker de börjar läcka när de är för små, plus att man inte kan knäppa dem i midjan. Och om nästa storlek är för stor knäpper man nästan omlott.

Min treåring har samma midjemått som min ettåring (och de har haft samma de senaste 5 månaderna). Ettåringens rumpa är större. Så jag säger som de andra, du får prova dig fram! Köp ett paket större och se, är de för stora får du vänta ett tag, men det går fort sådär i början.

Kanske läge att köpa ett paket av de större och prova då! Som ni säger så lär hon ju växa i dem, någon gång.
På dem hon har så nuddar ändarna på tejpen varandra i midjan nu, från början hade hon dem rejält omlott. Nästa storlek lär ju inte vara så mycket större eftersom viktintervallen är såpass lika.
Det är mycket man ska lära sig när det gäller barn :D

Naw lilla pluttan! jag tror jag hann använda ett paket i storlek 2 innan jag fick gå vidare. Normalt har jag inte bytt förrän det börjar bli ont om plats att sätta kardborren på, alltså att man knappt når fram. Varför vill du testa nästa storlek?

Ja, hon är en riktigt liten fröken. Började mest fundera på om hon ska ha en större storlek när jag såg att storlekarna gick såpass omlott. Och så finns storlek 2 i större förpackningar.

Om kardborren når varandra skulle jag inte byta, de är ju inte i närheten för små då. :)

Vi har oxå använt pampers.. Först no 1 länge och sedan 2:an kortare. På lillkillen fungerar 2:an fortfarande bra i magen men han bajsar stor laddning på förmiddagen så därför har vi då gått över till storlek no 3 även om kardborrbanden ligger nästan på varandra när vi stänger blöjan... Vi har köpt kartonger med två paket i, det är ganska mycket billigare än att köpa bara paket (tror sambon räknade ut 40 öre blöjan...). Sedan fick han använda nattblöjan som ju bara finns i stl 3 (och uppåt) när han hade stl 2 på dagen, tror man får prova sig fram helt enkelt...

Liknande trådar

Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
471
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 566
Senast: fixi
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 036
Senast: Puffindog
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar