Sv: Det här med avatarer
Som svar på ursprungsfrågan, får man ha vilken avatar man vill, så är svaret, NEJ.
Samma regler skall gälla för avatarer som för resten av forumet.
När det gäller copyright förutsätter jag att ni har rätt att använda de bilder ni har som avatarer.
Jag tycker inte om Marks avatar, dock ansåg jag inte att den krävde ett omedebart agerande. Jag ansåg den inte vara tillräckligt stötande för det, då den kan tolkas på lite olika sätt. (Den skulle kunna vara ett inlägg i den amerikanska vapenlags-debatten, m.m.)
Eftersom Mark troligen nu uppnått sitt syfte med sin avatar ber jag honom byta till en annan.
Vissa användare här inne, de kan nog räknas på en hand, står för en väldigt stor del av den tid moderatorerna lägger ned här på forumet.
Jag skulle önska att de skärpte till sig lite, visst det är roligt att provocera, och sådana diskussioner kan vara intressanta och få folk att tänka till, men det får kanske finnas vissa gränser för hur "grälsjuk" man får vara.
En avstängning av dessa individer skulle kunna vara ett bra sätt att minska arbetsbördan och troligen höja stämmningen här inne. Tyvärr kan jag tänka mig att en del av dessa användare inte skulle acceptera en avstängning, vilket skulle få till följd att en sådan avstängning inte är till mycket nytta, annat än som en markering.
Det bästa från er andra användares sida är nog att försöka ignorera den här typen av användare, självklart bör ni dock reagera om de går över gränsen och bryter mot några regler. Men i dessa fall kanske bästa sättet inte är att skapa en tråd om det, utan höra av sig direkt till mig eller moderatorerna. Så slipper dessa användare få mer utrymme på forumet än de förtjänar.