Det här med avatarer

Sv: Det här med avatarer

Mark förklarade väl hur hans sätt att se humorn av bilden var i den andra tråden?

Jag tycker att Avatarer skall följa Nettiketten.
D.v.s. inte vara stötande, diskriminerande eller väcka obehagskänslor hos läsare på Bukefalos.
Och de skall också, precis som med alla andra bilder, följa Copywrite-lagen.
Samt alla andra Svenska lagar.
T.ex. så är det förbjudet att springa naken på sta'n, så nakenbilder bör inte heller förekomma.

Mest så tycker jag att det bryts väldigt mycket mot Copywrite-lagen.

Det har jag ingen aning om, troligtvis inte.
Men eftersom humor är så individuellt och de som har gjort bilden kanske inte ens menade det som något roligt, vem vet? Så trodde jag att frågan var riktad mot Mark, och hans skäl till varför han valt just den avataren.

Jag tror att det strider mot Copywrite-lagen att ladda in den som sin Avatar.
Det är ju liksom någon som äger den där bilden.

jag googlade på meningen, tydligen så är det ett uttryck, eller en replik i en film, och då blir bilden/avataren än mindre rolig.

Ärligt talat tycker jag att det räcker att nån tar illa upp och då plockar man bort den

Hur jag nu hamnade här.......

Kära du, det är inte dina åsikter som gör dig till stödtrupp. Det är ditt uppförande.

Oavsett vem som haft den avatar som Mark har just nu så hade jag ställt exakt samma frågor. Det är DU som anser att jag jagar Mark och därför rycker ut - som vanligt.

Och nu gör du det med en tråd där du raljerar om avatarpoliser - vilket är rent löjligt efter mina och break_a_legs rätt enkla FRÅGOR.

Förmodligen hoppas du att få fortsätta raljera ihop med dina kompisar samt locka hit andra som tror att det faktiskt är avatarer i allmänhet som tråden handlar om - så att break_a_leg och jag ska känna oss utanför. Bara för att vi var fräcka nog att ifrågasätta din egen favorit-stackars-liten på nån enda punkt.

Dagisbeteende:crazy:

Men:confused:
Vem är det som har dagisbeteende egentligen?
Om du känner dej utanför är väl helt upp till dej då!
Ts har ju faktiskt skapat en bra tråd, kan va bra att veta vad som borde gälla med avatarer.

Jag ser absolut inge fräckt med att ni ifrågasatte Mark´s avatar, snarare hur ni inte godtog hans svar var det som jag reagerade på.
Löjligt.

Ps. Jag känner inte Mark, har ingen som helst koppling till varken han eller Malumbub...:smirk:

Då och då dyker det ju upp trådar som ifrågasätter vissa avatarer, avatarer som jag visst kan se olämpligheten i objektivt. Men, jag är inte mycket för censur och jag reagerar sällan/aldrig på andra människors avatarer, så jag anser att det är upp till var och en vilken avatar man vill ha.

Senast ändrad av en moderator:

Mogen?: Nej
Tema?: Nej
Stötande?: Nej

Tycker man får ha vilken avatar som helst egentligen så länge den inte är stötande.
Tyvärr är det ju olika från person till person, vad som upplevs som stötande och då blir det sådant här tjafs :cool:

Mogen?: Nej
Tema?: Nej
Stötande?: Nej

Tycker man får ha vilken avatar som helst egentligen så länge den inte är stötande.
Tyvärr är det ju olika från person till person, vad som upplevs som stötande och då blir det sådant här tjafs :cool:

Om, låt oss säga, du hade personer med Downs omkring dig, skulle du då finna det stötande? Och skulle du då kalla det tjafs?

Fast mest intressant tycker jag är vissa avatarägares återkommande förmåga att stöta sig med omgivningen. Och att då kontinuerligt prata något vagt om humor.

Jag undrar, varför skrattar vi inte?

Nästa intressanta fråga är ju, hur agerar den som läser att avatarer upplevs som stötande. Byter och tänker till och lär sig något? Nej, nej, anklaga andra för att vara humorlösa och dessutom hävda att man inte menar något med avataren. Inte menar något" Men då använder man ju ingen alls i såna fall.

Jag bryr mig inte ett dugg om vad folk har på sina avatarer, om jag ska vara ärlig.
Om jag gjorde det misstänker jag att jag skulle ha fullt upp med att må illa över vad folk har för avatarer.

Tänk om alla med hängbröst mår psykiskt jättedåligt över Cronis avatar? Måste hon alltså nu byta den, för att det kan tänkas att kvinnor, med hängbröst finner den stötande?

Eller den användare som har en dildo på sin avatar? Tänk om de mer pryda (om det nu finns sådana på buke?) förfasar sig över den och blir väldigt upprörda och mår dåligt av att se den avataren, ska den då också tas bort?

Listan kan göras hur lång som helst över avatarer som kan tänkas väcka anstöt hos andra bukefalister.

Misstänker dessutom att om kritiken mot diverse användares avatarer kom i en trevlig form och om man förde en vettig diskussion om det hela i stället för att gå till direktattack, så skulle nog dessa användare vara mer benägna att byta avatar och också vara mer benägna att "erkänna" att den kanske inte var så lyckad....

Detta är då min teori och de användare som har stötande avatarer, kanske inte alls resonerar så och då får de gärna rätt mig om jag skulle ha fel i mitt tänk.

Fast jag ser ingen "direktattack". Mig veterligen var inledningen till den här debatten det här: "Är det en person med Downs du har som avatar? I så fall varför?"

Det intressanta är hur den person som får ett påpekande kan tänkas reagera och agera om någon skriver och undrar.

Och jag förvånar mig fortfarande över att INGEN verkar bry sig om upphovsrätt när det gäller Avatarer.
Man laddar glatt ner och använder en bild som man inte har någon rätt till.

Om, låt oss säga, du hade personer med Downs omkring dig, skulle du då finna det stötande? Och skulle du då kalla det tjafs?
Att ifrågasätta någons avatarval är inte vad jag vill kalla tjafs. Hur som helst, jag skulle vilja påstå att Marks avatarval, som jag förstår att tråden ursprungligen inspirerats av, kanske säger en del om hans människosyn, varför jag kan välja hur jag vill förhålla mig till Mark och vilken trovärdighet jag vill tillskriva honom.

Sedan kan det ju hända, att någon med DS själv har en sådan avatar för att driva hejdlöst med sig själv, och det kan man väl får göra. Händer ofta att jag själv driver med mina egna tillkortakommanden.

Angående vad som är stötande, så är ju det väldigt subjektivt. Om jag har en blomma på min avatar så kanske någon finner det stötande för att de har dåliga associationer till arten i fråga eller tycker att blomman ser ut som ett könsorgan. Hur ställer man sig till det? Oavsett vad man gör och vad man väljer är det alltid någon som kommer att ta illa upp.

Delvis allmänt svar, bör tilläggas.

Sedan kan det ju hända, att någon med DS själv har en sådan avatar för att driva hejdlöst med sig själv, och det kan man väl får göra. Händer ofta att jag själv driver med mina egna tillkortakommanden.

Nu ska ju inte tråden handla om funktionshindret i sig, men att någon med DS skulle göra något av ovanstående tror jag inte skulle hända.

*KL*
Jag tycker att man har en avatar till att visa något speciellt eller att bara ha kul med.....:D

Ja, det var ett dåligt exempel, det håller jag med om. Vilket till del kan bero på att min kunskap om DS är bristfällig. För att statuera ett bättre exempel så kan vi låta byta ut DS mot något annat funktionshinder, t.ex. döv, blind, TS.

Fast mest intressant tycker jag är vissa avatarägares återkommande förmåga att stöta sig med omgivningen. Och att då kontinuerligt prata något vagt om humor.
Har inte tanken slagit dig att ägaren till en uppseendeväckande avatar kan ha valt just den för att provocera? För att h*n vet att det är ett lätt sätt att få en och annan bukefalist att gå igång?

Om man själv är "normalbegåvad" och har ett funktionshinder och "driver" med det kan jag tycka att det är upp till en själv. Men att en normalbegåvad människa har en avatar som klart och tydligt visar en förståndshandikappad människa tycker jag inte är speciellt kul.

Liknande trådar

Övr. Hund Hunden Arthur, gatuhund importerad från Ecuador, fick sin rabies spruta i går enligt aftonbladet och andra medier. Nu tänker jag inte...
2
Svar
29
· Visningar
3 429
Senast: Ramona
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
49 314

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat