Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad gör man då om det visar sig vara stor skillnad på åkrarna och det blir blandat?Man kan ju också, genom att göra skilda analyser mellan åkrarna, veta om det är stor skillnad mellan dem eller om de är någorlunda likvärdiga. I det senare fallet spelar det ju ganska liten roll om man blandar och ger...
Vad gör man då om det visar sig vara stor skillnad på åkrarna och det blir blandat?
Nu slår de höet själva här i stallet så att leverera "en omgång i taget" funkar inte, dessutom blir allt inplastat även om det inte blir ensilage.Fast det är ju bara be bonden märka dem eller leverera en omgång i taget?
Jag går över från "gammalt" till "nytt" silage i nov/dec varje år, dvs mitt i installningsperioden. Samt har vissa år skörd från två olika fält. Bara be bonden tala om vad det är jag får och märka upp det (i år blandat jag huller om buller, minimal skillnad förutom i TS och den ser jag)
Nu slår de höet själva här i stallet så att leverera "en omgång i taget" funkar inte, dessutom blir allt inplastat även om det inte blir ensilage.
Fast de gör de inte och sen blandas de.Perfekt. Bara märka balarna vid skörden!
Fast de gör de inte och sen blandas de.
Fast jag kan inte påverka, hade det varit mitt eget hade det varit enklare.Nej men från nästa år finns möjlighet. Se möjligheter istället för att fokusera på hinder!
Fast jag kan inte påverka, hade det varit mitt eget hade det varit enklare.
Svaren är inte alls poänglösa, fick ett bra svar om felmarginalen och utan analys är felmarginalen stor då man inte vet och med en analys så vet man faktiskt.Okej, ja då får du spela rysk roulette helt. Eller åtminstone veta att det kan slå mellan de här och de här värdena (om du tar två analyser). Och dina frågor blir ganska poänglösa då du ju har svaret själv på vad du kan göra - ingenting tydligen?
Köp stallägaren ett par sprayburkar med olika färg, be henom spraya ett streck på balarna i en färg per åker, så går det att se skillnad på dem. (eller be att få spraya på dem själv medan de körs hem från åkrarna - bönderna brukar köra hem från en åker i taget...)Svaren är inte alls poänglösa, fick ett bra svar om felmarginalen och utan analys är felmarginalen stor då man inte vet och med en analys så vet man faktiskt.
Nä, jag har inte koll på vilka balar som stannar i stallet och vilka som säljs, vet heller inte riktigt vilka åkrar de slår på för året, men vill ändå lära mig mer om analyser, är det fel tänk det med??
Svaren är inte alls poänglösa, fick ett bra svar om felmarginalen och utan analys är felmarginalen stor då man inte vet och med en analys så vet man faktiskt.
Nä, jag har inte koll på vilka balar som stannar i stallet och vilka som säljs, vet heller inte riktigt vilka åkrar de slår på för året, men vill ändå lära mig mer om analyser, är det fel tänk det med??
Om det är från flera olika åkrar, hur gör man då? Olika kassar eller samma?
Hade jag haft råd, hade jag gjort det men jag går back i ekonomin just nu så är inte så kul att vara i mina kläder just nu.Köp stallägaren ett par sprayburkar med olika färg, be henom spraya ett streck på balarna i en färg per åker, så går det att se skillnad på dem. (eller be att få spraya på dem själv medan de körs hem från åkrarna - bönderna brukar köra hem från en åker i taget...)
Men man börjar ju inte köra in årets skörd förrän vid midsommar (beroende på väder)Hade jag haft råd, hade jag gjort det men jag går back i ekonomin just nu så är inte så kul att vara i mina kläder just nu.
Ser inte ljust ut i ekonomin närmsta halvåret i alla fall, jag prioriterar att dra runt "företaget Jag" i första hand framför att köpa några sprayburkar.Men man börjar ju inte köra in årets skörd förrän vid midsommar (beroende på väder)
Ser inte ljust ut i ekonomin närmsta halvåret i alla fall, jag prioriterar att dra runt "företaget Jag" i första hand framför att köpa några sprayburkar.