Det här med hästannonser...

Det kräver att man kan redigera. Det är långt ifrån alla som kan.

...ja och så ska man ha en systemkamera, också.

Men visst, jag håller med om att en bra film är ett bra komplement till en saluannons.
Dock beror det till ganska stor del på prisbild och tänkt användningsområde.

Den häst jag skulle annonsera ut (svarade i stället på köpes-annonser), är en islandshäst med taktrena men i övrigt ganska medelmåttiga gångarter, snäll som sjutton och en jättetrevlig familjehäst.
Där är film inte lika viktigt som om jag skulle sälja hästen som en tävlingshäst för de högre klasserna och hävdade att hästen har flott gång.

En hopphäst som man skriver bör klara 90-100cm, "behöver" kanske inte visa film eller resultat i TDB medan en häst som förmodas gå 130 - ja då är det en annan femma.

Samma sak med dressyr, kanske, men det är ju framför allt lämpligt att man inte ljuger i annonsen för det märks ganska tydligt när spekulanter kommer och tittar.
 
...ja och så ska man ha en systemkamera, också.

.

Fast det behöver man ju inte. Man kan filma med telefon eller med en mindre kompaktkamera. Det gör jag som ändå har ganska höga krav på fotokvalitet.

När det gäller filmer för saluannonser så är film viktigare än att det är en bra film med superkvalitet bildmässigt.
 
@kryddelydd fast det behöver man ju inte, det går ju att filma med mobiler och kompaktkameror också.
Det har jag, mitt problem har varit att filma hästen annat än när den springer lös och att redigera.

Den senaste hästen jag sålde hade en utläkt skada och låg på grund av den efter i utbildningen. Jag la ut en film där jag tömkörde henne på böjt spår så att man skulle kunna se att hon gick rent och få en uppfattning om hur hon rör sig. En snäll kompis med videokamera hjälpte till. Skulle aldrig falla mig in att lägga ut en film i en annons där jag rider, länkar till ridfilm fick man vid intresse.
Hästen var såld fem dagar efter att jag la ut annonsen.
 

Liknande trådar

Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 379
Senast: Lyxzen
·
Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
15 014
Senast: LenaH
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 195
Senast: Magiana
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 292
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp