Det här med att vara sugen på nåt

Mirre

Trådstartare
som man bara MÅSTE ha.
Hur har ni upplevt det?
Hitills har jag inte märkt av det alls.
Visst kan jag bli sugen på saker men inte så jag måste ha det.
Klarar mig lika bra utan.

Ni som har märkt av det, när har ni börjat få det behovet?
 
Sv: Det här med att vara sugen på nåt

tror att detbörjade smyga in i mitten av graviditeten. Jag som aldrig ätit godis eller kakor började äta godis och kakor och när det var mat så var det pannkaka och sylt och grädde... huuuu... men då gick jag upp nästan 30 kg oxå :crazy:
 
Sv: Det här med att vara sugen på nåt

Jag hade en period när jag var hungrig heeela tiden och åt jag inte mat slank det lätt ner godis och chips istället.
Nu är jag nästan aldrig hungrig och jag måste påminna mig själv om att äta. Godissuget är mindre än vad det varit förut och istället häller jag i mig enorma mängder grapefrukt juice. Som kostar nästan 30 kr litern. :angel: :rofl:
 
Sv: Det här med att vara sugen på nåt

Måste nästan vara billigare att köpa själva frukten & suga på den istället :D

Fast är frukten lika *blää* som drickan så :p
 
Sv: Det här med att vara sugen på nåt

Jag är v25 nu och jag har inte fått sug efter någonting ännu. Bara känner av det jag inte vill ha.. Haha, älskar tacos i vanliga fall men sen jag blev gravid kan jag inte med det.. :D
 
Sv: Det här med att vara sugen på nåt

typ vecka 16, först var det friterade pommes, nu är det kryddstarka korvar. Jag som aldrig annars köper sådana korvar...
 
Sv: Det här med att vara sugen på nåt

Jag blev hysteriskt sugen på gröna äpplen någonstans i månad 3-4 tror jag det var. Det skulle vara de här stenhårda, giftgröna äpplena som svider i tandkötten när man biter i dem :D Jag kunde smälla i mig 5-6 stycken nästan på en gång....
 
Sv: Det här med att vara sugen på nåt

Minns inte när det började, men det var nog ganska tidigt. Jag var toksugen på dyrt nötkött, sushi och mjölk under min graviditet! :p De sista veckorna drack jag uppemot två liter lättmjölk per dag.
 
Sv: Det här med att vara sugen på nåt

Blåbär var det ett tag (typ en liter om dagen), tack och lov under blåbärssäsongen. Till och från kan jag få sug efter färska bär (senast igår, så köpte vi ett litet litet paket färska jordgubbar för en femtiolapp...:angel:). Annars är det saltlakrits som jag kan börja gråta om det inte skulle finnas hemma... :p och Pink lady äpplen, och mariekex, det måste också alltid finnas hemma, annars blir jag superdeppig.


Och ibland kommer akutsug, t.ex. en mjukglass (som vi då åker ut och köper, sen är den inte god när jag väl får den..) eller lantchips (dito) eller nu senast fläskpannkaka med jordgubbssylt (som jag inte lagat än, vi får se om den var god..).

Knäpp man blir :smirk: stackars sambo..
Är 28+0 idag.
 
Sv: Det här med att vara sugen på nåt

Jag har hinkat apelsinjos och ätit apelsiner som en tok när jag varit gravid.Makaroner har fått mig att vilja spy,tålde inte se det bara.
 
Sv: Det här med att vara sugen på nåt

Jag hade inte så mycket begär när jag väntade barn, men under amningen... Voj, voj voj säger bara jag... Och det har varit olika sake mest varje dag som jag "måste" ha. Under den här amningsperioden har jag diock snöat in på en och samma sak, smoothies... Mixar banan, frusna jordgubbar, apelsinjuice och ibland ett ägg. Helvetiskt gott och NYTTIGT! (Om man inte drar i sig flera stycken om dagen...:angel::D;) )

Jenny
 
Sv: Det här med att vara sugen på nåt

*Kl*

Den enda skillnaden jag har märkt mellan att vänta pojke -flicka är att med pojkarna var jag sugen på saltlakrits och filmjölk!
Men flickan frukt i alla dess former!!

Men jag tror nog att det beror mer på årstid kanske.
Väntade flickan från maj-januari och båda pojkarna från aug/sept-maj.

Ni som har varit fruktisar, inte är det väl flickor ni har fått?
 
Sv: Det här med att vara sugen på nåt

Jag är en fruktis, speciellt i juiceform. Köper bara sån "riktig" juice som bara innehåller färskpressade frukter. Jag väntar en flicka. ;)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har varit på arbetsintervju idag. Jag hatar verkligen att gå på intervju. Inte för själva intervjusituationen utan för känslan jag...
10 11 12
Svar
236
· Visningar
12 140
Senast: Lobelia
·
Skola & Jobb Jag behöver era goda råd. Jag hade tänkt fråga om det är någon här som är bra på konflikthantering, men jag tror nog inte det är där som...
2
Svar
33
· Visningar
2 656
Senast: Tora
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 287
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Hade ut en sadelutprovare som provade ut en ny sadel som hon tyckte låg bra på min häst. Hon hjälpte mig att beställa sadeln å nu ca 1...
2
Svar
27
· Visningar
2 175
Senast: Tossa90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp