Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Är det godaste kanske någons hemgjorda sill, mammas skinka, köttbullar gjorda efter mormors recept eller något helt annat? Dela med dig i denna tråden. För mig är det helt klart den hemkokta skinkan, den är fantastisk och vill jag helst inte vara utan.
Jultårtan som görs i vår familj sen många år. Receptet har mamma fått av mormor - det är av modell äldre då det står "låt sjuda över elden" i beskrivningen .
Det är en tårta med vaniljkräm, smörkräm och täckt med kokos, för att ta det enkelt. Och så marsipantomtar uppepå.
Hemmakokt skinka. Tyvärr blir det för mycket med en riktig med ben som vi hade när jag var liten (den var hemodlad också ) så jag får nöja mig med rimmad från affären. Min egen enbärs- och gingravade lax och älgköttbullarna vill jag heller inte vara utan.
Vi firar inte jul men brukar äta skinka och sill och i år blir det nyrökt röding och så en del Thaimat förståss som anka friterade revbensspjäll och en del annat gott
Jag måste nog vara tråkig och säga mammas köttbullar. De är sådär perfekta och kryddade med kryddpeppar och tillsammans med det andra är de så himla goda. Och ägghalvorna med majonäs och färska räkor!
Juridik & Ekonomi
Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;)
Jag är i 30-års ålder och lever...
Hästnyheter Ingen svensk till omhoppning i Stuttgart.
Efteråt är stjärnorna Peder Fredricson och Henrik von Eckermann rasande.
– Fanns det gula kort...
Hundavel & Ras Fast eftersom vi kan utbyta stamtavlor med hundar registerade i KC känns det skumt att de "skyller" på landets ursprungsklubb när sagda...
Hästmänniskan Jag är ofta lite skeptisk till de där som kör blandningen mellan medryttare och ridskola. Mycket pga upplägget jag såg på de som var den...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.