Det där med kennelnamn..

Lenis

Trådstartare
Läste att man måste betala avgiften när man ansöker om ett (till skillnad från innan när man betalade först när det var beviljat). Men hur funkar det då om inget av ens alternativ blir godkänt, är pengarna i sjön då? :confused:

Sv: Det där med kennelnamn..

Du får skicka in fler namn tills du får ett godkänt.

Det smartaste man kan göra är ju att kolla på fci's sida över godkända namn och se så det man vill ha inte redan är upptaget, eller att det finns namn som är snarlika och därmed lätta att förväxla, innan man skickar in sin ansökan.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 151
Senast: Digbil
·
Juridik & Ekonomi Jag flyger extremt sällan, och vet därför inte riktigt hur jag ska gå tillväga nu när mitt första flyg på flera år blev inställt. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 425
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 856
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 601
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka