Det brinner vid Stureplan

Ingen fara här! :D
Det fina huset är dock totalförstört. Det är fortfarande avspärrat och för ett par timmar sedan stod brandmän och spolade med stegbil och det rykte rätt rejält (men kanske beror mycket på att hela byggnaden fortfarande är så varm och omgivningen kall).

Ingen fara här! :D
Det fina huset är dock totalförstört. Det är fortfarande avspärrat och för ett par timmar sedan stod brandmän och spolade med stegbil och det rykte rätt rejält (men kanske beror mycket på att hela byggnaden fortfarande är så varm och omgivningen kall).
Jag jobbar ju precis bredvid och senaste jag hörde var att de trodde att det mycket väl kunde börja brinna/pyra på "nya" ställen under kvällen och natten, så eftersläckning kommer pågå ett tag till...

Jag jobbar ju precis bredvid och senaste jag hörde var att de trodde att det mycket väl kunde börja brinna/pyra på "nya" ställen under kvällen och natten, så eftersläckning kommer pågå ett tag till...

Som jag förstår kommer det rasa så jag antar att de ska ta ner det så snart det svalnat av.

Här kan man läsa mer om byggnaden och dess historia. ”Svenska hem” är ju det som tv-serien Fröken Frimans krig baseras på.
De personer som bor (bodde) i huset var hyresgäster. Det ägs av huvudstaden.

https://www.hufvudstaden.se/om-oss/vara-fastigheter/stockholm/vildmannen-7/

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 000
Senast: Enya
·
Samhälle Det här har berörts i tidigare trådar, men egentligen inte fått en egen tråd. Den sill (strömming) och skarpsill som borde utnyttjas av...
Svar
11
· Visningar
962
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag har under en längre period kännt att jag har tappat bort den person som jag vill vara och vad jag vill med mitt liv. Alltså det...
Svar
0
· Visningar
333
Senast: grodan21
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 689

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka