Det blir som nån hjälpsökningsbyrå här

FannyN

Trådstartare
och jag älskar egentligen det. Nu är jag dock i rysligt dålig form själv. Jag sköter jobbet och så men blivit uppsagd i stugan. Visserligen utan skäl den är pedantskött och allt är betalat som det ska men jag har ju mannen som ser fel ut. Sonen har bott hos mig i ett halvår och det är där problemet är. Han har legat i en säng den tiden och svinat ner bigtime. Jag har inte vågat vara i det rummet på månader. Nu är han dock därifrån sen igår och jag ska byta lås. Vi är osams och han har slagit mig etc. Missbruk. Jag och mina djur har såklart flyttat för länge sen. Jag bara betalar hyran på tio bananer varje månad för att vara kvar på bostadsmarknaden. Men nu vill jag hem. Helst packa och städa och flytta. Vill inte bo där min son misshandlade mig. Vill börja om. Vet inte vad jag vill med detta men är rätt så ledsen.

Det låter som en oerhört tuff situation. Att du brutit med den och vill göra en nystart är ju ändå ett viktigt steg på vägen mot ett nytt liv. Hur tänker du kring nytt boende?

Jag vet inte riktigt. Jag har ett attraktivt bytesobjekt, en gigantisk etagegefyra totalt mitt i stan är bra. Jag vill ha billigare .och med skog för mollys skull

Beklagar att din son har misshandlat dig.

Finns det ingen vän (mannen) i din närhet som kan hjälpa dig med det sista i huset?
Tänker att för dig är det en väldigt otrygg plats som kan underlätta om någon annan städar?

Vad jag har förstått det som, letar man sig ut på landet (det riktiga landet) så finns det billigare hus att hyra.

och jag älskar egentligen det. Nu är jag dock i rysligt dålig form själv. Jag sköter jobbet och så men blivit uppsagd i stugan. Visserligen utan skäl den är pedantskött och allt är betalat som det ska men jag har ju mannen som ser fel ut. Sonen har bott hos mig i ett halvår och det är där problemet är. Han har legat i en säng den tiden och svinat ner bigtime. Jag har inte vågat vara i det rummet på månader. Nu är han dock därifrån sen igår och jag ska byta lås. Vi är osams och han har slagit mig etc. Missbruk. Jag och mina djur har såklart flyttat för länge sen. Jag bara betalar hyran på tio bananer varje månad för att vara kvar på bostadsmarknaden. Men nu vill jag hem. Helst packa och städa och flytta. Vill inte bo där min son misshandlade mig. Vill börja om. Vet inte vad jag vill med detta men är rätt så ledsen.
Jag förstår inte? Inlägget är väldigt osammanhängande.

Stugan är pedantskött men sonen har "svinat ner bigtime"? Svinat ner är inte pedantskött.

Du vill hem. Var är hem?

Tack snälla för att du hjälper mig sortera lite.
Stugan är på en attenderomt nära hyresrätten. Den är uppsagd eftersom de är obekväma med min partner. En koloni som är underbar 70 m från min lägenhet

Tack snälla för att du hjälper mig sortera lire.
Stugan är på en attenderomt nära hyresrätten. Den är uppsagd eftersom de är obekväma med min partner.

Kan du inte bo i din hyresrätt då? Eftersom du ändå har den? Det känns som livet snurat lite fort för dig på senaste tiden?

Sonen har svinat i den fyra jag hyr av kommunala bostadsbolaget mitt i stan.

Aha. Då förstår jag. Ta in en städfirma och försök sedan byta den. Har du gjort en anmälan?
Det är så ledsamt att höra vad du drabbats av.
Är uppsägningen av stugan juridiskt korrekt gjord?
Kanske hyresoraklet @Inte_Ung kan hjälpa till att ta reda på det. Att de ogillar din partner kan knappast vara skälig orsak till uppsägning.

Är uppsägningen av stugan juridiskt korrekt gjord?
Kanske hyresoraklet @Inte_Ung kan hjälpa till att ta reda på det. Att de ogillar din partner kan knappast vara skälig orsak till uppsägning.
Det beror på hur kontraktet ser ut.
Om det inte är en bostad så sitter man lösare.
Men inte helt löst.
Vissa rättigheter har man ändå.

Men om kontraktet är skrivet så att det bara är att säga upp oavsett, så är det ju så.
Typ bara att säga upp utan att det behöver motiveras.

Jag beklagar verkligen situationen med sonen, så himla hemskt. Ta in ett städbolag som får städa upp och de har kanske tjänsten att frakta bort grejer som är sönderslagna eller behövs bytas också. Sedan tänker jag mig att lägenheten är attraktiv i byteshänseende, det är nog tryggare för dig att bo någonstans där sonen inte vet adressen.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
6 007
Senast: Cattis_E
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 388
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Brukar inte skriva trådar på buke, framförallt inte gnälliga sådana. Men nu vet jag bokstavligen inte vart jag ska ta vägen längre...
2
Svar
36
· Visningar
4 897
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 826
Senast: Gry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V