Det är tungt nu

alazzi

Trådstartare
Min depression blir bara sämre. Min läkare har ökat på min medicin till det dubbla och sa att det kan nog ta 2-3 veckor innan det blir bättre. Nu har det bara gått en dryg vecka, men jag "lyckades" ramla av en häst så att jag bröt min vänsterhand. Jag behöver få gå till jobbet för att må bra. Hemma klättrar jag på väggarna och får inget gjort. Smärta och deppighet. Jag behöver få gå till jobbet för att ha lite rutiner och känna mig behövd. En dag i taget. Men jag vet inte om det går. Jag, jag, jag...känner mig rätt ynklig tyvärr

Usch, din stackare. Du låter verkligen uppgiven och riktigt ledsen. Måste du vara sjukskriven länge? För handen, menar jag? Så här utifrån låter det fint att du har ditt jobb. Ta hand om dig försök orka/klara att be vården eller nära om hjälp när du behöver. Stor kram

Kan du ta dig till jobbet och tex ta en fika med kollegorna, även om handen inte fungerar? Eller göra nåt annat än det vanliga, en tillfällig omplacering.
Hoppas medicinökningen ger effekt snart!

Antagligen blir det 6 veckors sjukskrivning. Och jag vill verkligen få jobba. Och jag var "nyss" sjukskriven i 6 veckor efter att ha kört omkull med cykeln. Mitt jobb är ett "skitjobb" men jag är så glad över att ha ett jobb.

Vilken otur du har @alazzi ! Har du mågon möjlighet att t ex jobba 25-50% när smärtorna avtar och vara sjukskriven resterande? Jag vet inte vad du jobbar med men jag hade en medarbetare med bruten arm som jobbade 30% med arkivering under den tiden hon var gipsad och det funkade bra för henne och oss (vi hade aldrig haft sån ordning på arkivet som då). Det var hennes eget förslag och jag hoppade på direkt.

Jag hoppas medicineringen verkar snart och att din depression blir bättre. Kram :heart

Skulle någon form av volontärarbete kunna vara nåt att testa? Då har du något kravlöst att syssla med någon/några timmar lite då och då under sjukskrivningstiden och åtminstone för mig upplevde jag det som väldigt hjälpsamt när jag var deprimerad att komma ut lite och få känna att jag hjälpte andra.
Men man ska ju känna att det funkar med situationen man är i, om du skulle orka trots värken och så. Volontärarbete kanske inte tilltalar dig öht heller, men det var tipset jag hade att ge :)

Skulle någon form av volontärarbete kunna vara nåt att testa? Då har du något kravlöst att syssla med någon/några timmar lite då och då under sjukskrivningstiden och åtminstone för mig upplevde jag det som väldigt hjälpsamt när jag var deprimerad att komma ut lite och få känna att jag hjälpte andra.
Men man ska ju känna att det funkar med situationen man är i, om du skulle orka trots värken och så. Volontärarbete kanske inte tilltalar dig öht heller, men det var tipset jag hade att ge :)

Såsom försäkringskassan fungerar idag skall TS inte göra något arbete utan godkännande från FK. Inte ens volontärarbete....
FK kan få för sig att TS har arbetsförmåga och då börjar man bråka om sjukskrivningen nämligen.... Inte helt ovanligt idag.
Men TS kan naturligtvis besöka sin arbetsplats för fika och social samvaro..... och göra det varje dag för att få lite struktur på tillvaron...

Såsom försäkringskassan fungerar idag skall TS inte göra något arbete utan godkännande från FK. Inte ens volontärarbete....
FK kan få för sig att TS har arbetsförmåga och då börjar man bråka om sjukskrivningen nämligen.... Inte helt ovanligt idag.
Men TS kan naturligtvis besöka sin arbetsplats för fika och social samvaro..... och göra det varje dag för att få lite struktur på tillvaron...

Självklart behöver man prata med FK innan. Jag är själv volontär och sjukskriven, för mig har det inte inneburit några problem utan setts som något positivt. FKs bedömningar är ju alltid individuella, men alternativet för TS att diskutera sin situation med FK finns, ifall TS är intresserad av att göra något volontärt tills hon känner sig bätre. :)

Jag blir så stressad av att gå hemma. Här får jag inget gjort, jag bara surfar och tittar på tv. Sover. Tur att jag har hunden som måste ut på morgonen annars hade jag nog sovit hela dagarna. Har min gruppterapi ikväll så jag får åtminstone träffa gruppen.

Jag blir så stressad av att gå hemma. Här får jag inget gjort, jag bara surfar och tittar på tv. Sover. Tur att jag har hunden som måste ut på morgonen annars hade jag nog sovit hela dagarna. Har min gruppterapi ikväll så jag får åtminstone träffa gruppen.

Det är ju extra segt när man gjort sig illa. Det blir en extra uppförsbacke. Många mår lite bättre av att man rör på sig. Ta långa promenader med hunden t ex.

Ja, jag har fastanställning sen nästan 2 år på denna firma. Trivs med jobbet och har cykelvstånd dit. Himla praktiskt. Innan detta jobb var jag anställd i ett bemanningsföretag så jag blev jätteglad när jag erbjuds anställning.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag mår inte bra. Jag har en depression och får kraftig ångest. För detta har jag försökt söka hjälp, men jag får ingen hjälp...
Svar
11
· Visningar
915
Senast: soom
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 892
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 010
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar