Det är tungt nu

Som ngn redan skrivit så blir man oftast sämre innan man blir bättre när man äter SSRI så försök håll ut. Försök göra ett schema till dig själv, te x promenad kl 9.00, läsa en bok 10-11 eller vad du nu kan tänka dig att göra. Försök komma ut och träffa folk, ta en fika med en kompis osv. Vad som helst som kan få dig att hålla igång lite. Hoppas det vänder snart för dig.

Ja, jag har fastanställning sen nästan 2 år på denna firma. Trivs med jobbet och har cykelvstånd dit. Himla praktiskt. Innan detta jobb var jag anställd i ett bemanningsföretag så jag blev jätteglad när jag erbjuds anställning.

Jag visste inte heller att du hade ett jobb! Jag kommer ihåg när du började leta jobb, tänk att det redan har gått två år.

Jag tar också escitalopram, har inte märkt insättningseffekter faktiskt men det kan vara olika.

Jag började på Bemanningsföretaget i augusti 2013 och på den tiden hade jag jobb lite olika beroende på vilka uppdrag som företaget hade. Bemanningsföretag är minst sagt en svår arbetsgivare, men jag kämpade på i förhoppning om att det skulle leda till en fastanställning. Och till slut efter ca ett år så hittade jag en arbetsgivare som ville ge mig chansen till en fastanställning.

Det känns som ett dåligt skämt att kalla dessa mediciner för lyckopliller...Jag kan knappt andas.

Jag har återbesökstid om några dagar. Då ska man ta EKG och så får jag svar på vad mitt blodprov visar. Men så som jag mår nu behöver jag något annat också. Jag går i gruppterapi men det känns mer som en självhjälpsgrupp, tycker att terapeupten bara sitter och lyssnar utan att styra alls.

Min depression blir bara sämre. Min läkare har ökat på min medicin till det dubbla och sa att det kan nog ta 2-3 veckor innan det blir bättre. Nu har det bara gått en dryg vecka, men jag "lyckades" ramla av en häst så att jag bröt min vänsterhand. Jag behöver få gå till jobbet för att må bra. Hemma klättrar jag på väggarna och får inget gjort. Smärta och deppighet. Jag behöver få gå till jobbet för att ha lite rutiner och känna mig behövd. En dag i taget. Men jag vet inte om det går. Jag, jag, jag...känner mig rätt ynklig tyvärr

Jag var i en svår depression förra året, skrev om det en del här på Buke. Gick på medicin som gjorde mig trött och dåsig. Sov mig genom dagarna och grät mig genom nätterna. Slussades runt på olika utredningar, var uppe på akutpsyk och hade perioder av minnesluckor. Jag trodde aldrig jag skulle bli bra igen, och en riktigt mörk del av mig visste inte ens om jag ville det heller. Depressionen höll i sig ett år, med ungefär 6 månader som var som allra svårast. Jag kommer ihåg att jag kunde titta på bilder av mig själv från bara året innan och undra vart den tjejen tog vägen. Den glada, drivna och nyfikna tjejen. Jag kunde sitta och gråta till dom bilderna för jag trodde aldrig att hon skulle komma tillbaka. Å vet du, hon är här igen! Lite svajig ibland, det tar ju lite tid att komma på banan helt. Men jag har framför allt aldrig känt mig lyckligare och mer nyfiken på livet.

Jag vet att det kan kännas väldigt frustrerande när folk säger att "Det kommer bli bättre". Jag ville bara krypa längre ner under täcket när någon sa så. Så mitt råd till dig är bara att ta en dag i taget. Gå upp på morgonen, försök göra saker som känns bra, ta din tid att läka. Jag brukade pyssla om mig själv med ett varmt bad eller en bra film. Chattade/messade lite med kompisar som fick mig att le även fast jag inte orkade gå ut och träffa dom. Vissa saker tar tid och det är ingen idé att skynda på, så slicka dina sår i lugn och ro. Tiden tar hand om resten. (Å ja, det kommer bli bättre. Ta det från en som inte trodde på det för inte så länge sen).

Ja folk som säjer "ryck upp dig" vill man ju bara skjuta. Jag vill så gärna fungera normalt och orka normala saker. Bara att ta sig ut med hunden tar emot massor och det är ju ändå något som är bra för mig.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag mår inte bra. Jag har en depression och får kraftig ångest. För detta har jag försökt söka hjälp, men jag får ingen hjälp...
Svar
11
· Visningar
915
Senast: soom
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 892
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 010
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar