Det är så Roligt att träna

fjutten

Trådstartare
Idag så har jag och fodervovven tränad lydnad på "normalnivå" och även lite spår på lååg nivå. Det är hur kul som helst att se den hundens motivation och träningslust :love:
Fotbollar som flög & rullade alldeles i krokarna var inga problem alls, varför springa efter bollar när man kan Träääna:D

Enda problemet är att han är en fryslort.. suck. Går inte att träna något som involverar att hunden ligger ner eller sitter för långa stunder (orkar inte radda upp moment). De får man öva på, ja, inte utomhus den här säsongen.. Är det någon mer som har samma problem? Var tränar man det eller vad gör man istället? Eller har alla hundar med en massa päls och som är härdade som värsta pingvinerna? :eek:

Hm. Vet inte vad jag skulle komma fram till eg, men det är så roligt att träna. Jag tar tacksamt emot tips på hur man kan variera sin träning ytterligare och hitta på nya utmaningar för sin hund. Jag gör så gott jag kan, men kraven på mig själv är höga :D

Sv: Det är så Roligt att träna

Ja, det måste vara jobbigt, men varför inte träna i ett parkeringsgarage? Då slipper Du i alla fall den kalla snön mot hundens mage vid platsliggningar.

Sedan brukar det ibland funka att träna i köpcentrum, om de har någon enslig plats. De har vårt centrum. En stor källare som skulle funka bra.

Eller i ett isolerat ridhus, där brukar vi hålla till vid dåligt väder eller bara för miljöbytet.

Det var en mycket bra idé. Ska börja se mig om efter såna bra platser som man kan träna på utan att hunden fryser magen/rumpan av sig. Men sen när det kommer snö så funkar ju ett ordentligt liggunderlag också. Måste bara komma iväg och skaffa ett:smirk:

Den som ändå hade tillgång till ett ridhus, vilken lyx :angel:
Här är det belysta paddockar som gäller, och dom är inte speciellt varma..
Men, när vi tränar med uppfödaren så kommer vi att vara i ridhus ibland, så man får passa på då.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
29 992
Senast: Åsa A
·
Övr. Hund Sitter och kollar på vårens hundkurser och känner mig helt velig om vilken inriktning jag ska välja. Jag har en snart tvåårig hane som...
2
Svar
35
· Visningar
6 070
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Tack SWAT ? Tror jag? Och alla andra som kom med tips i en tråd där jag hade problem med min flummiga hund. Jag tog åt mig av tipset...
Svar
14
· Visningar
2 708
Senast: Gabbi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama