Det är mysigt att sova när det är trångt...

Black

Trådstartare
Tänk att kissar alltid sover på dom mest konstigaste ställena...

Visst är han väl söt...?

Rambo_sover_2.jpg

Sv: Det är mysigt att sova när det är trångt...

Min lillflicka sover alltid under saker. Under filtar, under täcken, allt man kan gosa in sig under. Det brukar bli en obehaglig överaskning (både för katten och för mig) de gångerna man inte fattar att hon ligger under filten/täcket man just ska sätta sig på... Som tur är brukar det sticka ut en svans eller en tass lite avslöjande. Tror hon har insett att hon måste visa var hon är för att undvika krosskador :angel:

Hankatten däremot vill sova där vi sover. Ligger man på soffan ska han ligga på magen, sitter man i någon stol ska han sitta i knäet. Allra helst ska han ligga under täcket mellan husse och matte, det är den ultimata gos-stunden! :love: Att sedan matte och husse inte kan se varandra för alla tassar och svansar och all päls är ju bara ett plus i kanten, då koncentrerar man sig ju max på honom. Tror han. :D

Min yngsta gillar gungstolen :confused: ... fattar inte jag, så fort han rör sej så far han ju bakåt. Men han kanske vill bli vaggad vad vet jag :love:
Nils den större gillar att böka sej in under bäddmadrass och alltihopa så matte behöver inte leta särskilt länge efter sin snutteplutt, det är ofta en stor knöl mitt på sängen.
Pipen brukar ligga under täcket, vilket är väldigt skönt för mej för då får jag en uppvärmd plätt att ligga på när jag sen ska sova :)
När jag väl har lagt mej ligger Pip i soffan och Nils till höger om mej nedanför kudden, väldigt viktigt, han ligger alltid där.

bananabambi skrev:
Hankatten däremot vill sova där vi sover. Ligger man på soffan ska han ligga på magen, sitter man i någon stol ska han sitta i knäet. Allra helst ska han ligga under täcket mellan husse och matte, det är den ultimata gos-stunden! :love: Att sedan matte och husse inte kan se varandra för alla tassar och svansar och all päls är ju bara ett plus i kanten, då koncentrerar man sig ju max på honom. Tror han. :D

Sån hankatt hade jag förut. :love:

jisses vilken fe...hmm storväxt katt du har !:D

Liknande trådar

Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag tror min katt börjar bli lite understimulerad nu på vintern. Hon är ensamkatt eftersom mobbat ut andra katter i tidigare hem. Och nu...
Svar
2
· Visningar
535
Senast: escodobe
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
1 620
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
716
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Retrievertråden