Dessa underbara gamlingar!

Sv: Dessa underbara gamlingar!

precis. ljudet av torrfoderkulor mot metall kan hon höra på flera km avstånd...

Här är min passe hund, "extra" hund som snart blir 11. På bilderna är hon nästan 10 år. En helt underbar hund. Lika pigg än har har bara varit sjuk en gång i sitt liv.

P1010117-1.jpg

Bild029999.jpg

Söt hund.

Här är en bild på min gamling. Kan inte fatta att hon fyller 15 i år. var har tiden tagit vägen?
Indianonr4006-1.jpg

Jag har en Cavaliertik som blev 11 år för två veckor sedan. Fortfarande väldigt pigg, springer gärna lös på skogspromenaden i en timme eller två när årstiden tillåter. Patella Luxation satte stopp för vår agilitykarriär för några år sedan, efter operationen blev hon dock helt bra. Tyvärr tappade hon gnistan men nu är det skoj att hoppa några hinder och ta en slalom.
Utställd med några BIR och en BIG-placering.
Annars kör vi lite spår och uppletande. Hon har fått lite grå starr men det är inget som påverkar henne än så länge.
Prinsessan själv:

DSC_0279.jpg

Lady.jpg

DSC_0479.jpg

DSC_0064.jpg

Åh, så vacker. :love: Min förra hund var en Cavalier, en black & tan. En alldeles underbar herre som blev 11,5 år trots mitralisendokardos.

Trots att jag numera är inne på långnäsor så bankar mitt hjärta alltid lite fortare varje gång jag ser en Cavalier.

Tack :)
De black & tan-färgade är så fina!

Liknande trådar

Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
392
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 857
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 129
Senast: valpköpare
·
Hundhälsa Min tik på ett och ett halvt år har precis haft sitt andra löp och är nu även skendräktig för andra gången. Vi hade från början inte...
Svar
17
· Visningar
2 780
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka