Dessa underbara gamlingar!

Sv: Dessa underbara gamlingar!

Hemma hos föräldrarna finns våran gammelman, en JRT på precis 14 år fyllda.
Han ser och hör dåligt, och har tyvärr itne så mycket tänder kvar, men annars är han pigg och i fräsch vigör!
Han är med ålderns rätt lite grinig ( ;) ) mot ungdomarna (min slyngel och föräldrarnas valp) men håller sig undan och sover mest inne

Förra våren (då han var 13) med min tjej

12223465.jpg

Med "lillebror"

18717624.jpg

18717620.jpg

Mina föräldrar har en 14-årig westietik. Hon hör och ser ganska dåligt och är stel men ändå pigg och glad. Hon har faktiskt fått beröm av veterinären över sina fina tänder :) Hon har överlevt en akut livmodersinflammation men har i övrigt varit väldigt frisk i hela sitt liv.

IMG_7438.jpg

Hoppas också på några fler år med henne :)

Vad gullig bild när de ligger så i sängen!

Jättesöt. Jag tycker alla gamlingar är så fina!

Det är charmigt när de får sitt vita skägg!:) Iza är också väldigt vit i huvudet...

Jag har en 11årig English Toy Terrier tik som jag tog över när
hon var 7år då hennes matte gick bort i cancer. Linda som denna
lilla ETT tik heter är helt underbar, en pigg och glad tjej som
ÄLSKAR att gosa och att sitta och mysa i värmen av ens
famn. Hon är kastrerad när hon bodde hos förra ägaren, det
pga en livmoderinflammation, så det känns skönt att inte
behöva oroa sig för det nu. Linda är blind pga katarakt men
det är inget som folk lägger märke till, hon har full koll
på det mesta tack vare nosen.

Här är Linda som jag deläger med min mamma:

LindaStyle.jpg

2-3.jpg

bild15.jpg

lindaaa.jpg

Här finns en snart 12-årig labbe tik. Hon har artros och har tidigare slitit av ett korsband, opererats för livmoderinflammation och opererats för juvertumör två gånger.
Hon har en stark livsvilja och livsglädje. Är ute på promenad ca 3 timmar om dagen (uppdelat på 3-4 turer).

Bild032.jpg

Här ser man tydligt den vita nosen

18516046.jpg

Här är hon i arbete under kommandot "skall!" ;)

Han är så charmig din herre! :)

Jag måste fråga dig var du simmar någonstans med din hund (och vad det kostar :angel:). Vi kör ju rehabträning (water walker) på djursjukhuset och ska fortsätta med det. Men jag ska se om jag kan komplettera även med simning.

Jag har kikat lite och sett att simning inte behöver vara så dyrt om man köper ett klippkort och simmar själv med hunden. Jag behöver ett plånboksvänligt komplement.

Han tackar ödmjukast!:D Jag hade för övrigt helt glömt bort tråden, nu ska du få svar iaf! Vi simmar på hundkuranten i Haninge! Dom första gångerna måste tydligen en handledare vara med-men vad jag förstått behöver man inte köpa klippkort för en sån saks skull utan man kan köpa för enstaka gånger. När ni gått igenom allt kan man köpa egent klippkort. Som du sa är det mycket billigare om man simmar själv med hunden (pmar priset). Jag tycker att det är värt det! Harley gick från 21 cm i omkrets på sitt dåliga bakben, och 23/24 cm i det bättre bakbenet till 24 resp 25 cm på bara 8 simtillfällen!:)

emma060.jpg

Min gammeltant på 10 år. Pigg och levnadsglad, det är inte många som tror att hon är över 3. ;)

Mitt hjärta.:love:

Hemlig:

Så vacker hon är :) En riktigt härlig Labbetik :)

minina blev tio vid årsskiftet. har ingen livmoder sedan i höstas och tidigare har tre juverdelar plockats bort. annars är hon oförskämt fräsch och har inte ens börjat bli stel någonstans. det enda som avlöjar hennes ålder är att hon har utvecklat en selektiv hörsel, hela världen går inte längre under bara för att hon inte hör och lyder omedelbart.

bild från i somras.
CACPANGP.jpg

utvecklat en selektiv hörsel, hela världen går inte längre under bara för att hon inte hör och lyder omedelbart.

Men se där, nådige herrn här hemma verkar också tycka att det är ypperligt att stänga av ibland.:cool:

Svärföräldrarna har en labbetik på 11 år:)
Jättemysig hund. Orkar dock inte gå några långra promenader eller busa med dem yngre hundarna

Jag har en 12-årig gammal labrador som är helt underbar. Han vill alltid leka o busa :bump: han älskar att spåra. Det är mer jag som får säga till han att han är trött för han hade kunnat springa tills han stupar. :banana::banana: Det är så kul att ha en gammal hund där alla blir chockade över åldern. Hihi

mvh sandra

haha ja det har kommit lite smygande. först började hon komma lite långsamt på inkallning, sedan kom hon inte direkt och nu händer det att hon inte ens sätter/lägger sig när jag ber henne. hon som varit så superlydig en gång i tiden. *suck*

O ja, den kör han ofta med. Först en sur blick, sen om jag är tillräckligt långt borta ska det pissas demonstrativt och sen kanske, men bara kanske röras på sig i rätt riktning, lufs lufs, suck och stön.
Däremot funkar öronen oerhört bra om man råkar ha något gott i handen eller nämner att det kanske är dags att äta :D.

Hemma hos mina föräldrar finns våran älskade risen tik på 13 1/2 år. Bakbenen och hörseln är väl inte vad det har varit :angel: Men hon är pigg och glad och drar race med min lilla whippet tjej.
Hon har haft problem med kloavlossnig och sköldskörteln så hon har ätit medicin sen hon var två år gammal.
En bild från i somras
IMG_2171.jpg

Vilka fina gamlingar! Jag har ingen gammal hund själv men hoppas det är ok att visa en bild på en underbar hund som jag känner. Steven 14 år och cavalier king charles. Tagen från hans hemsida http://blenheim.webb.se/
250stev2a.jpg

*KL*
Mannen här till vänster är 12 år. Ryggbesvär och starr sedan två år tillbaka. Hör dock bra ( har lyckligtvis inte utvecklat den selektiva hörseln än) alla tänder är kvar och han håller sig i lagom hull. Han är också stel på morgnarna ibland.

Vi hoppas få behålla honom länge än men misstänker att synen (eller bristen på syn, speciellt i mörker) kommer att bli stötestenen framöver.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
392
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 857
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 129
Senast: valpköpare
·
Hundhälsa Min tik på ett och ett halvt år har precis haft sitt andra löp och är nu även skendräktig för andra gången. Vi hade från början inte...
Svar
17
· Visningar
2 780
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka