Dessa tonårsfasoner

Aningsfull

Trådstartare
Varför ska hundar vara såna kräk i den här åldern? :devil:
Vad hände med den snälla söta valpen som tultade efter en och aldrig släppte en ur sikte? Hur kunde denna lilla mattekära fegis bli ett sådant tonårsmonster? :devil: Allting ska helt plötsligt ifrågasättas. Alla gränser ska testas. Hon håller mig sysselsatt minst sagt.

Någon mer än jag med jycke i 1,5 års åldern? :angel:

Sv: Dessa tonårsfasoner

Åh nej, säg inte så. :crazy:
Hon har blivit en riktig liten uppstudsig :devil: . :angel: Jag hoppas att det är någonting övergående.

Har en 18 månader och en 12 månader, så roliga så...:crazy: Men som jag sade åt en god vän i går som klagade över sin tre åriga dotter, vänta det blir bättre, min äldsta är 18 år nu och det känns faktiskt riktigt bra! (vännen uppskattade visserligen inte det svaret)

Nej, allvarligt talat, de kan vara för j-vliga! (hundarna menar jag,inte barnen:angel: ) Gissa varför så många hundar omplaceras mellan 1 och 2 år, oftast pga allergi, jo tjena! Det tror vi ju på!

Håll ut! Din hund blir en underbar individ till slut!/Kicki

Aningsfull skrev:
Åh nej, säg inte så. :crazy:
Hon har blivit en riktig liten uppstudsig :devil: . :angel: Jag hoppas att det är någonting övergående.

Inte för att förstöra dina förhoppningar, men det har absolut inte vart nåt övergående här :crazy: men förhoppningsvis så är det bara min hund som är sån ;)

Det beror lite på ras och hunden i sig själv också, din blir säkert bättre, kanske den är "sen". Vår "stjärna" (vi har fler stjärnor nu men en gång i tiden var han den stooora stjärnan) var jättesen i sin utveckling, var slyngel fram till 4-5 år, men blev sedan en superhund!

Kicki_J skrev:
Det beror lite på ras och hunden i sig själv också, din blir säkert bättre, kanske den är "sen".

Det är nog sant. Men just nu känns d som att han kommer vara slyngel tills han fyller 10 eller nåt :angel:

*Räcker upp handen*

Min söta, snälla unghund (kom till mig när hon var 6-7mån) har börjat stödda till sig. Nu ska hon sätta katterna på plats genom att inte tillåta att de får bita på hennes tuggben eller leka med hennes leksaker, utan de får titta på istället. De gånger hon är riktigt ful då lägger hon sig mitt framför någon av katterna och gnager på hennes märgben, och slickar sig runt nosen för att visa att "så här gooooott är det!!"

Sen har hon fått en lite irriterande ovana att hon älskar att hämta vedträn och lägga sig ner i hallen och gnaga av all bark och sedan dra därifrån. Hon vill bara smula sönder barken, sen är det inte kul längre! Och vem är det som får plocka upp det varje gång om inte jag;)

Tonårstiden är sååå underbar, ungefär som när man själv kom in i samma tonårsfasoner..och fortfarande är då och då:D

:rofl: Låter som min lilltjej. Hon har börjat bli en riktigt kaxig liten sak som ska mäta krafter och sätta alla på plats som sättas på plats kan.
Hon ska alltid ha sista ordet. Om hon skäller och jag ber henne vara tyst måste hon skälla en sista gång bara för att. Om hon gör någonting hon inte får och jag säger åt henne ska hon göra det igen en sista gång. Alltid sådär retsamt "skiter väl i vad du säger, kolla jag gör det i alla fall". Ren testning.
Alltig ska ifrågasättas just nu. :crazy:
För någon dag sedan låg hon och tuggade på ett ben och jag tog det ifrån henne, då morrade hon. :eek: Då var det bara att ta ner tjejen på jorden igen och tala om att sånt där är fan inte acceptabelt beteende. :crazy:
Sen emellanåt visar hon stora framstegm börjar bli riktigt trevlig i lydnaden. Men som sagt.. andra dagar ska precis alla gränser testas. :crazy:

Har också en i de tidige tonåren...Han är visserligen bara 10månader så jag antar att det blir "värre".. Selektiv hörsel är en av de grejer han kör med just nu... Och fördröjning på det mesta, utom maten då för den slukas på 2 röda... Fast för det mest är han en mys-pelle! Men inte utomhus, då är han en stor stöddig schäfer! Tror han iallafall... Igår kväll när vi var ute på kvällspromenad började han morra o skälla på en soptunna som stog en bit bort... Tuffingen himself! :love:

Jag har en pojk som är 1,5 år...blir två i mars. Mitt problem är att han fortfarande är så ofantligt valpig! Att han sen är så ofantligt STOR gör inte det hela bättre = Stor jättebebis.
SDC10004.jpg

Han är ännu inte könsmogen....så jag väntar med spänning på hans tonår! Selektiv hörsel har han dock ibland :smirk:

Vår hunn tuggade allt hon kom åt. Och när h*n vart sur så tog och och åt upp sulorna i skorna. H*n ville inte gå in heller, utan h*n skulle ha godis i så fall. Vilken fjant..

Men nu är h*n 4, och förståndig. ;D

ÅÅÅHHH!:love:

Du är inte de där lite översexuella???!!!:D (Har hört det någonstans)

Ehh...inte än, iallafall. Ludvig förstår inte alls det här med flickor..och som sagt, han blir två i mars. Lite sen som sagt..:)

ang dom sönder tuggade vedträden så behöver inte de va några tonårsfasoner utan de är fullt normalt även hos vuxna hundar att gnaga av barken på vedträn:)

När jag klagade över herrns tonår så var det en person som sa "vänta, när han fyller två så försvinner allt"..
Nu är han 4.5 och är nästan som en normal herre ;)

Min tik var helt jävlig redan när vi fick hem henne som valp och många sa till mig att "hon lugnar sig efter andra löpet". Jag trodde absolut inte på det och visste inte om jag skulle palla det monstret i 10 års tid. Men peppar, peppar. Hon växte upp och blev en dam (med djävulshornens spetsar synliga) efter löpet. Så det finns nog hopp för alla....

Hade tidigare en underbar Kees. ''Mefisto'' hette han. Han var lydig och snäll. När han fyllt ca 1,5 blev han helt plötsligt stendöv. Det enda han hörd var det han ville höra. Dvs varje gång det vankades något gott. Tyvärr förblev han sådan hela livet. Ville han sticka på äventyr spelade det ingen roll att man skrek aldrig så mycket.
(Min far som bor på gård i Jämtland fick överta honom när Fisse var ca 3 år pga att hunden som nu var fullpälsad hade svårt att klara av värmen i lägenheten och helst ville ligga på balkongen, det var lite svårt att ha balkongdörren öppen under vintern. )
När min far hade haft honom i 1 vecka ringer han mig och frågar vad det är för monster jag givit honom. Pappa berättar att han skulle åka in till Östersund och Fisse skulle följa med. (Fisse älskade att åka bil.) När de kommer ut på gårdsplanen får jycken plötsligt för sig att ta en tur på egen tass. Pappa körde runt i byn i ca 30 minuter och kallar på hunden, som totalt ignorerar honom. Helt plötsligt ändrar jycken sig och kommer emot bilen och hoppar glatt in i baksätet slickar pappa på hakan och lägger sig.
Sådan turer gjorde han hela sitt liv.
Unda Marina Mefisto. Jan 89 - Jan 02
IMG_0028.jpg

En sån vacker teckning! Är det du som är så skicklig?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 756
Senast: fixi
·
Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 885
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Ska vi skapa oss en tröstetråd för oss som har hundar med kronisk sjukdom? Jag känner i vart fall att jag behöver det... Min förhoppning...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
38 618
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 360
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama