Sv: Dessa tonårsfasoner
Visst har du dvärgpinscher?
Jag har en pinscherhane på 2,5 år (haft honom ca 5 mån), men jag tror att det blir bättre, hon slutar förmodligen testa på det sättet hon gör nu. Men jag tror inte att pinschern ger sig så lätt. Allt går att testa och det mesta en gång till... :smirk:
Sen så kan de ju vara lite sena med mognaden..
Det gäller att vara uppfinningsrik. När min hane morrade när han vaktade ett märgben(testade) så visade jag missnöje, men inte det minsta intresse för benet. Gick ut i köket (eg för att hämta nåt att kasta på honom) men kom på bättre tankar, pep med hans pipleksak, varpå hunden kommer in i köket i 180.. Sen har det inte varit några problem att ta ens färska märgben från honom. Hade jag tagit tag i honom så visst hade han visat underkastelse och jag hade fått benet, men på det här sättet insåg han att vad han än har så har jag något roligare
Han fick inte leksaken utan bara se(och höra) att jag hade den.
Men däremot så har han vägrat hoppa ner från soffan en gång då jag sagt till honom men då slängde jag handgripligen ner honom(efter en del morrande) men i den situationen funkade det bättre.
Oj vad mycket babbel.. Men pinschern är speciell och man får ibland hitta på egna lösningar..
Hoppas att det mest beror på slyngelålder och att hon inte blir fullt lika envis som min kan vara