dessa svanskappor

E

etmoria04

vet nån vart man kan köpa en svanskappa till en bröstsele blir galen snart hittar inte nånstans :devil: man tycker att det ska finnas o köpa precis som skakelremmar o så men icke sa nicke vet nån vart man får tag på svanskappor skynda er o tipsa mig;)

Sv: dessa svanskappor

Oftast brkar man köpa reservdelar till selen direkt från tillverkaren.

B*rjes har ingen överhuvudtaget h**ks har bara till sadel :confused: o en hästbutik här i stan har oxå bara till sadel ... vet inte vad det e för märke på bröst selen eller nått vi fick me den till hästen för ett tag sen.. tycker iaf att det e dåligt att man inte kan köpa svanskappor seperat :devil:

Börjes säljer allt som ideal harness har, så ring dem och fråga hur mycket en svanskappa kostar. Utan svanskappa kan du ju inte använda din baksele.

Köper du en svanskapa till tex travsele passar den inte till din baksele, tänk på det. Den har inga hål eller remmar för bakselen.

snigelfarmor skrev:
Börjes säljer allt som ideal harness har, så ring dem och fråga hur mycket en svanskappa kostar. Utan svanskappa kan du ju inte använda din baksele.

Köper du en svanskapa till tex travsele passar den inte till din baksele, tänk på det. Den har inga hål eller remmar för bakselen.

jag vet e därför desperat annars måste jag köpa en ny sele:confused:

vad är det för sele då? det finns inte så många på den svenska marknaden. lägg in ett foto så kan vi nog se vilken återförsäljare du ska vända dig till.

Samma här ,bara enkla svanskappor så man inte kan fästa bakselen, min står det Bengt Höök Tranemo på....

Vart sjutton ska man vända sig för att hitta en ordentlig svanskappa?

Menar du denna??
4270.jpg

Hur är den till sele? För det står att det är till sadel.Jag tänker på fästanordningen i änden som inte syns på bilden.

Jo, det är nog fästanordningen som syns, den vänder bara och fäster i spännet på ryggstycket. På sadeln sitter en metallbygel som den går igenom, helt enkelt.
På selar brukar ju fästet se annorlunda ut, två spännen oftast, och svanskappan är delad längst fram.

Lycka till med letandet, jag följer nyfiket tråden, eftersom jag saknar en till lokselen jag använder till lilla russet.;)

Lotta

Köp en riktig sele istället så slipper du jaga svanskappa :) Såg nu att du skrev skakelremmar, misstänker därför att du har en "skitsele". De selarna är inte bra för hästen att dra något i.

Vad / Vilken sele/seldon är bra dvs som inte ni kallar för skitsele?
Märke och utförande då alltså;)

Bra selar är de med lös brösta med tillhörande draglinor, baksele ingår alltid, och däckeln har järn i. Skakelfästet är högt som på en travsele för att inte störa hästen i svängar.
Bra selar kan även vara rätt anpassade lokselar såklart, eller kraftig travdäckel med bred kortbrösta till.

Finns från 2500 och uppåt.
Börjes säljer en mycket prisvärd, samt equilex.se, driveout.se mm.

snigelfarmor skrev:
Köp en riktig sele istället så slipper du jaga svanskappa :) Såg nu att du skrev skakelremmar, misstänker därför att du har en "skitsele". De selarna är inte bra för hästen att dra något i.

det vet jag inte om det e för har inte provat det på honom än som sagt så följde det med honom när jag fick honom ... svanskappan har jag slarvat bort nånstans därför letar jag nu... sen det här med remmar det finns med det har jag tog det som typexempel att slarvara man bort nått sånt ja då finns det o köpa men slarvar man bort svansisen så står man där o måste köpa en helt nytt sele pga det .. den selen han har nu följde det även med baksele men vill ha en svanskappa innan jag ens provar spänna hästen för vagn

Svanskappan är det minst viktiga på en sele, Bakselen kan du nog få att sitta ändå med lite idéer. snöre från däckeln tex.

Visst har du en "skitsele"? Köp en ny och spänn med stolthet för din häst!

Vad skriver man inte??? Att en sele som säljaren säger funkar jättebra inte funkar i själva verket??? :angel:

Sa jag något till dig:confused: Eller är du samma person som snigelfarmor:D

Reagerade bara för att man använder skakelremmar, behöver man inte ha ett skitsele, har ett loksele som tillomed varit i Italien på tävling, :p superfint loksele, fast jag använder skackelremmar, en smaksak:D

Liknande trådar

Hemmet Vår tvättmaskin har gått sönder och vi behöver köpa en ny. Problemet är att vi behöver ha en högerhängd och jag hittar ingen i det nedre...
Svar
11
· Visningar
478
Senast: Smulu
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 346
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 469
Senast: ildiko
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 838
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar