dessa #"¤&%¤/ klickers

LillaMy84

Trådstartare
:mad::mad::mad:
Ni som använder dom... Jag fattar liksom inte... Vad sjutton gör ni? Jag blir tokig.. Det finns inte mycket som gör mig så grinig som detta.. och det är för mig helt obegripligt hur jag lyckas TAPPA bort dom.. Mina försvinner JÄMT:mad:vilket resulterar i att man aldrig har en när man skulle behöva på träning, får köpa nya stup i kvarten.. som man ändå vet att man kommer att slarva bort:confused:
Den senaste jag köpte hann jag nog klicka med två ggr innan den var spårlöst försvunnen! Då hade jag ändå satt på ett relativt långt snöre:confused:
Är det någon som har nån käck ide om anordning som gör att dom alltid kommer med till träning, aldrig försvinner osv osv får ni gärna kläcka ur er och dela med er av:D

LillaMy-som aldrig tappat bort en mobil eller nycklar eller annat viktigt, men har seriösa problem med att hålla rätt på en liten klicker :p

Senast ändrad:
Sv: dessa #"¤&%¤/ klickers

Jag hänger dem på ett sånt där nyckelsnöre som jag hänger runt halsen eller knölar ner i fickan så att klickern hänger på lagom höjd på sidan. :)

hur gör du mellan träningarna då? Vart gör du av den? Fäster du den på nåt sätt när den dinglar från fickan i lagom höjd (så har jag nämligen tappat en)

Nja, nyckelsnöret brukar få ligga ihopknölat i fickan så den ramlar inte ut så lätt. Men det går ju att knyta snöret i en hälla på byxorna också.

Jag har en sån där tygpåse med godis i, ibland har jag lagt klickern där också.. men jag tycker nyckelsnöret är smidigast.

Mellan träningarna hänger jag klickrarna (klickersen? vad heter det? :p) på en krok bredvid koppel och sånt.

Äsch, man byter ut klickern mot levergodis, eller varför inte en rejäl näve med små bitar av blodpudding.

Ner i fickan, på favoritträningsbyxorna, tvätta i 60 grader kulörtvätt.
Hela maskinen blir skojigt kleting, då känns en bortslarvad klicker som ett litet problem.

Senast ändrad:

Jag har tre :angel: en ligger i en liten skål i bokhyllan, den används aldrig ute utan ligger bara i sin skål tills jag använder den. En ligger alltid i min väska om jag skulle dyka ypp nånstans och få för mig att träna och en ligger i jackfickan jag använder mest :p chansen att jag köper fler är nog överhängande..

Jag har en hårsnodd på min klicker. Det finns "klickerarmband", men det är billigare med hårsnodd.

Om du aldrig tappar bort nycklarna kan du kanske sätta klickern på nyckelringen? :D

Jag har en skitbra och smart klicker!

Du fäster den där du vill ha den, och sedan kan du dra ut den när du ska använda den, släpper du den så rullas snöret in. Du kan också knäppa loss den från snöret om du vill. Den mäter hela 85cm när du drar ut den.
Den är verkligen jätte bra, aldrig ivägen och snygg är den också. ;)
Bild på klickern

En sån har mamma också! :) Och en sån med "telefonsladdsarmband", plus sjuttioelva till. Det skulle vara smart att ha en som alltid sitter fast (med tex. liftkortsjojjo) i träningsvästen/-jackan/-magväskan, och bara där. Sedan kan man ju ha de andra utspridda över hela kommunen, men då är det i alla fall finns en som man vet var man har.

En sån har mamma också! :) Och en sån med "telefonsladdsarmband", plus sjuttioelva till. Det skulle vara smart att ha en som alltid sitter fast (med tex. liftkortsjojjo) i träningsvästen/-jackan/-magväskan, och bara där. Sedan kan man ju ha de andra utspridda över hela kommunen, men då är det i alla fall finns en som man vet var man har.

:rofl:
Ja, men det kan man ju göra med denna klickern, sätta fast den där man vill och sen är den där!:idea:

inte för att jag direkt tycker att nån klicker är särskilt snygg:p, men din verkade ju rätt smidig får jag säga!
Var har du köpt den?

Om du aldrig tappar bort nycklarna kan du kanske sätta klickern på nyckelringen? :D

:rofl::rofl:
Det där var ju skitsmart:bow: Fast man får nog komma på nån lösning så man kan ta loss klickern under träning (och garanterat lyckas jag slarva bort den innan den sitter på nyckelknippan igen:o:p)
Eller så får jag helt enkelt köpa en klicker/jacka som kan tänkas användas på träning och fästa klickern med nyckelring i dragkedjan:p

Jag tycker också att klickers brukar vara fula, men min är fin då den föreställer en hundtass:p

Köpte min i djuraffären, billig och bra! Har dock inte sett dom i andra djuraffären är 'min' faktiskt... Men hittar du inte en i din affär så kan jag alltid köpa en och skicka den till dig.;)

jag funderar på att sy fast ett snöre i fickan, är också helt hopplös med mina klickers. köpte tre fina nya karen pryor klickers (såna med knapp ovanpå), men jag hann inte ens använda två av dem innan de var puts väck allihop.

eftersom jag är så slarvig har jag ett röstklick också och det fungerar hyfsat i alla fall.

Jag tappar också lätt bort mina.

Brukar alltid köpa 5 eller 10-pack, och lägga en i varje jackficka, en i varje väska, en på köksbordet, en på hallbyrån, osv osv.
Då hittar jag nästan alltid iallafall 1! :P

Sätt fast den på kopplet?
Jag har bara en, inte lyckats tappa bort den ännu, ha oxå en hårsnodd på den och fäster den runt handleden när vi är tränar. annars ligger den i jackfickan..

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 722
Senast: fixi
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
3 006
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 863
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka