S
Solve85
Nån mer än jag skom har ett helsike att räkna ut en bra foderstat till sin häst?
Har fått analys på vårt hösilage och jag har räknat å räknat...
Problemet:
Jag har ett halvblods sto på 170 som har rejäl mage
Men väldigt fin i hullet annars... kanske lite tunn överlinje pga av hängbuken (hon har haft 3 föl...)
Enligt foderstatsprogram ska hon inte behöva äta mer än 15 kg hösilage/dag och få selen tillskott alternativt 13 kg H/dag och 1 kg havre + selen. visst går hon ner i omfång runt magen men...
Problemet är att får hon enbart det så är det som att rida med handbromsen i och ökar jag havre och lägger på betfor så blir hon tjockare
ap jobbigt!
Vill ju ha en foderstat som gör att hon inte går upp i vikt och samtidigt är pigg med lite gnista
Vad göra?
Hon tränas ganska hårt och varierande
Att det ska vara så krångligt...
Har funderat på build-up el. staypower
/Sölve
Har fått analys på vårt hösilage och jag har räknat å räknat...
Problemet:
Jag har ett halvblods sto på 170 som har rejäl mage
Men väldigt fin i hullet annars... kanske lite tunn överlinje pga av hängbuken (hon har haft 3 föl...)
Enligt foderstatsprogram ska hon inte behöva äta mer än 15 kg hösilage/dag och få selen tillskott alternativt 13 kg H/dag och 1 kg havre + selen. visst går hon ner i omfång runt magen men...
Problemet är att får hon enbart det så är det som att rida med handbromsen i och ökar jag havre och lägger på betfor så blir hon tjockare
ap jobbigt!
Vill ju ha en foderstat som gör att hon inte går upp i vikt och samtidigt är pigg med lite gnista
Vad göra?
Hon tränas ganska hårt och varierande
Att det ska vara så krångligt...
Har funderat på build-up el. staypower
/Sölve