R
Riverbridge
Jag gillar inte ridskolor, och har aldrig gjort. Jag blir fruktansvärt ledsen när jag ser gamla slitna ponnysar och hästar som har gått på ridskola i princip hela sitt liv. Öronen hänger trött och ögonen ser matta och trötta ut. Det är inte okej! Ingen häst förtjänar ett sådant liv! Men å andra sidan, utan dessa underbara ridskolehästar skulle inte många kunna rida så pass bra som dom ändå gör. Slutsats: Det är synd om ridskolehästar, men det är en nödvändighet eftersom dom lära både barn och vuxna rida.
Men då kan man ju i alla fall göra tillvaron liiite bättre för dom? Man kan tex. låta dom stå i boxar i stället för spiltor. Man behöver inte låta dom gå 3 lektioner x 1 timme varje dag. Man kan låta dom vila en vecka eller två då och då. Man kan låta dom gå ute i friska luften mer osv.
Någon som håller med mig? Och någon som tycker raka motsatsen till vad jag tycker? Hoppas på många svar nu!
Men då kan man ju i alla fall göra tillvaron liiite bättre för dom? Man kan tex. låta dom stå i boxar i stället för spiltor. Man behöver inte låta dom gå 3 lektioner x 1 timme varje dag. Man kan låta dom vila en vecka eller två då och då. Man kan låta dom gå ute i friska luften mer osv.
Någon som håller med mig? Och någon som tycker raka motsatsen till vad jag tycker? Hoppas på många svar nu!