Dessa barn....

ainasoja

Trådstartare
Sonen som går i 2:an kom hem idag och var jättearg, en kille i 6:an hade kallat honom kuksugare.

Nu var han så duktig att han sket i detta och istället kom hem och berättade det åt mig, han var på väg till en kompis och stötte då på denna kille, men han var arg och ledsen över det.

Efter nån timme fick han cykla ner till macken och köpa ett tuggummi och stötte då återigen på samma kille som fortsatte att kalla honom kuksugare, sa att vet ni vad den killen han suger kuk mm allt som kom ur hans mun handlade om att min son sugit kuk.

Efter den händelsen åkte jag helt sonika hem till den här killen och presenterade mig för hans far och frågade om det var hans son.

Det visade sig vara rätt och denna kille kom i samma veva cyklande in på sin gård och stannade upp och var som förstenad men bad min son om ursäkt och pappan var mer än arg på sonen han berättade att detta i var första gången det hände och tyckte att det var bra att jag kom förbi och sa vad han gjort.

Hans son åkte på utergångsförbud, dom låste in cykeln på engång och jag känner mig lättad för jag var orolig för hur hans föräldrar skulle reagera på detta.

Hoppas att det går bra för killen i framtiden och att han lärde sig en läxa av detta.

Sv: Dessa barn....

Bra gjort av dig! De små liven är ju bara "balla" så länge de tror att föräldrarna inte får veta något...

Tack Madick!

Killen var inte så rapp i käften när han såg att jag stod där med sonen och pratade med hans pappa.

Jag presenterade mig och frågade om det var hans son så att jag var säker på att det var rätt barn jag berättade om och att det var rätt förälder.

Sedan berättade jag att min son träffat på honom 2 ggr idag och att han då fått höra mindre vackra ord från honom och han ville då veta vad han sagt och det fick min son berätta med egna ord för honom och i samma veva dök grabben upp.

Jag var jättenervös för att hans pappa skulle ta det på fel sätt men tack och lov blev allt rätt!

Tack alla för att ni tycker att jag gjorde rätt, jag tycker sånt här är jättesvårt. Jag har ingen aning om hur dom uppfostrat sin son eller vad dom tillåter honom att säga, fast går jag till mig själv som förälder så hade jag uppskattat om någon kom eller ringde och berättade för mig om min son sagt sånt till någon annan.

Bra gjort!:bow:

Vad skönt att pappan tog det på ett så bra sätt också. Istället för att gå i försvar som säkert många gör.

:bow:
Jag reagerar ju likadant....
Jag drar mig inte för att ta tag i saken på en gång!!

Som häromdagen när mina grabar var i lekparken och stötte på 2 killar som går i 5:an (Min lille går i förskolan och den andra går i 3:an).
Dessa hade visat långfingret åt mina grabbar.

Ganska harmlöst kanske kan tyckas, men jag accepterar inte detta från små 11-åringar..
Så jag cyklade bort till lekparken, träffade på grabbarna och talad om för dom att det inte riktigt är ok med denna gest.

De var mycket låga, och jag hoppas att de inte gör om det på ett litet tag i alla fall....

De lär sig ju så mycket annat skit tycker jag...

Du har nog hjälp den killen till ett bättre liv.

6:an är svårt med pubertet och så.
Den sexuella identiteten är svår i den åldern.
Pojken kan behöva prata om det hemma.

Du har nog hjälp den killen till ett bättre liv.

6:an är svårt med pubertet och så.
Den sexuella identiteten är svår i den åldern.
Pojken kan behöva prata om det hemma.

TACK!!!

Det är så skönt att få veta att det jag gjorde var något bra och inte helt galet ;)

Idag har jag pratat med sonens fröken och berättat vad som hände igår ifall det skulle hända något på skolan efter detta eftersom dom går i samma skola. Dessutom ringde jag sonens klasskompis mamma idag och berättade vad som hände eftersom han var med grabben i 6:an igår. Klasskompisen sa inget åt min son men jag tyckte att mamman hade rätt att veta vad som försigår i det gänget eftersom hennes son bara går i 2:an.

Jag fick positiva reaktioner från både fröken och klasskompisens mamma vilket vad glädjande för mig.

Jag tycker att det är lika illa som att säga att nån är kuksugare mm jag hade reagerat likadant som du gjorde.

Jag letade faktiskt efter den här killen ute innan jag åkte till hans föräldrar för jag ville att han skulle gå med oss hem till honom men jag hittade inte honom, men han löste det så fint själv när han dök upp hemma i precis rätt tidpunkt.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 917
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 385
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat